تسویه حساب اصولگرایان در صداوسیما/ پای یامین پور و گلزار چگونه به حاشیه‌های رشیدپور باز شد؟
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛
حاشیه‌های مربوط به اردوان رحیمی دستیار رضا رشیدپور در روزهای گذشته بسیار خبرساز شده است و گفته شد صداوسیما با او قطع همکاری کرده است. در این میان پای دستمزدهای نجومی رشیدپور هم به میان آمد. هنوز این حاشیه پایان نپذیرفته بود که یامین پور نیز علیه محمدرضا گلزار موضع گرفت و از دستمزد کلان او سخن گفت. صداوسیما این روزها ریخت و پاش‌های مالی زیادی دارد و بودجه‌های خود را به شکل عجیب و غریبی مصرف می‌کند. افکار عمومی هنگامی از این خاصه‌خرجی‌ها آگاه می‌شوند که دعوا بین جناح اصولگرا افزایش می‌یابد و آنها دست به افشاگری علیه یکدیگر می‌زنند.

اردوان رحیمی دستیار رضا رشیدپور

رویداد۲۴ در یک سال گذشته بار‌ها و بار‌ها بین اصولگرایان بر سر مدیریت صدا و سیما اختلافات جدی و علنی رخ داده است. شایعه‌ای مثل سایه بالای سر صدا و سیما وجود دارد که می‌گوید محمد سرافراز به همین دلیل از سازمان رفت که مانع ریخت و پاش‌های بی حساب و کتاب در صدا و سیما شده بود و به همین دلیل مدیران صدا و سیما او را برنتابیدند و مقدمات خروج او از سازمان را فراهم کردند.

محمد سرافراز چند شبکه ضررده را تعطیل کرده بود، اما حالا که علی عسکری دست و دلبازانه شبکه‌های ورشکسته را بازگشایی کرده و از محمدرضا گلزار تا سام درخشانی را به استخدام درآورده، دعوا برای بهره مندی بیشتر از این سفره بی حد و مرز بیشتر شده است.

اواخر فروردین علی علیزاده (تحلیلگر سیاست خارجی لندن‌نشین مدافع سیاست‌های اصولگرایان) در صفحه توییتر خود نوشت: «رضا رشیدپور برای تهیه هر اپیزود «حالا خورشید» ۴۰ میلیون گرفت. نیمی دستمزد شخصی‌اش بود. ماهی ۴۳۳ میلیون درآمد. دو شب یلدای ۹۸ هم ۵۰۰ میلیون. جناب رشیدپور! چقدر از چند میلیارد دستمزدی راکه علی‌عسگری از جیب فقرا به شما داد حاضرید به فقرایی که به خاطر کرونا در معرض گرسنگی و مرگ‌اند برگردانید؟»

وقتی رضا رشیدپور از او خواست مدارک خود را منتشر کند علیزاده (که از این پرسش و پاسخ های توییتری برای دیده شدن بیشتر لذت می برد) پاسخ داد «خودتان بهتر از من می‌دانید در صداو سیمای آقای علی‌عسگری برای هیچ دستمزدی هیچ‌گونه سندی صادر نمی‌شود و می‌دانید هدف این سند صادر نکردن، ایجاد همین ابهام و اجازه مانور برای بچه‌زرنگ‌بازی و سفسطه است. از شما مستقیم می‌پرسم: برای تهیه هر اپیزود «حالا خورشید» چقدر گرفتید؟.... سوت‌زن‌های باشرف صداوسیما با یقین می‌گویند شما برای هر اپیزود «حالا خورشید» ۴۰ میلیون تومان گرفته‌اید....صداوسیمایی که فقط تازگی‌ها از صندوق توسعه ملی ۱۵۰ میلیون یورو برداشت کرده. چرا باید دستمزد این مجری از چشم مردم مخفی باشد تا او که ماهانه‌ معادل حقوق ۳۰۰-۴۰۰ کارگر درآمد داشته بتواند در چشم مخاطب زل بزند و بگوید زندگی‌اش مثل زندگی همه مردم عادی و محصول مدرک‌های تحصیلی‌اش است؟»

علی علیزاده در پست اینستاگرامی دیگری خطاب به فروغی نوشت: «دستمزد رضا رشیدپور چقدر است؟ اسناد را کی منتشر میکنید؟ و چرا بعد از لگدی که رشیدپور به نظام در دیماه زد دستمزد او را چند برابر کردید و به جای تنبیه به او پاداش دادید؟»

وحید اشتری از کاربران امنیتی توییتر در پستی نوشت: «بحث این بود که اعداد و ارقام سریال‌ها و برنامه‌های صدا و سیما باید اعلام شود. نه تنها درآمد تهیه کننده‌ها و سلبریتی‌ها که حتی حقوق مدیران رده یک و دو سازمان هم باید روی یک سامانه شفاف به اطلاع عموم برسد. یکهو خیلی حرفه‌ای مدیران صدا و سیما مثل مرغ‌دار‌ها جوجه‌کُشی راه انداختند.»
بیشتر بخوانید: اختلاف بر سر تبلیغات شبکه کودک!/ ارزشی‌های اصولگرا مدیریت صدا و سیما را به دست می‌آورند؟
اردوان رحیمی دستیار رضا رشیدپور
 
علی علیزاده رضا رشید پور

هزینه زا و درآمدزا

به گزارش رویداد۲۴ حامیان رشیدپور معتقدند او بیشتر از اینکه برای صدا و سیما هزینه ایجاد کنند، با جذب مخاطب و اسپانسر، ایجاد درآمد می کنند. یکی از روزنامه های اصولگرا که توسط خبرنگاران سابق فارس مدیریت می‌شود درباره مجریان برند و این سیاست نوشت «مجریان گرانقیمت تلویزیون مانند رشیدپور، نه‌تنها برای سازمان صداوسیما چندان پرهزینه نیستند، بلکه ممکن است سودده نیز باشند زیرا حامیان مالی برنامه‌ها و همچنین آگهی‌دهنده‌های تلویزیون زمانی تمایل بیشتری به مشارکت در ساخت برنامه‌های تلویزیونی پیدا می‌کنند که مجری برنامه مطرح باشد.»

این انتقادها البته چند گام جلوتر رفت و از علیزاده پرسیدند چرا او درباره هزینه سنگین شبکه‌هایی مثل افق و العالم و ... که درآمدی ندارند سوال نمی‌کند؟ آنها می‌گفتند همه درآمد صدا و سیما از آگهی‌ها و صندوق توسعه ملی و ... جمع می‌شود و یکجا به شبکه های سیاسی صدا و سیما می‌رسد تا برنامه‌های کم بیننده ایدئولوژیکی ساخته شود که اتفاقا علیزاده بارها مهمان آنها بوده است.


بیشتربخوانید: چراغ سبز علی عسگری به رادیکال‌های اصولگرا/ نسل جدید تندروها صدا و سیما را فتح می‌کنند؟


اخراج دستیار

این انتقادات به علیزاده باعث شد تا او برگ برنده بعدی خود را رو کند. علیزاده که به طور مشخص از طرف گروهی از کارمندان صدا و سیما حمایت می‌شود، تصاویری منتشر کرد که نشان می داد «اردوان رحیمی» به عنوان دستیار «رضا رشیدپور» در فضای مجازی و صفحات شخصی خود سخنان هتاکانه‌ای نسبت به بزرگان نظام عنوان کرده است.

هرچند انتقادات افرادی مثل امیرحسین رستمی و مهران مدیری معمولا با اظهار پشیمانی آنها در تلویزیون ختم به خیر می‌شد اما این بار صدا و سیما برخورد تندتری داشت و اعلام کرد دستیار رشیدپور، ممنوع الکار شده است.

بعد از این حواشی، اردوان رحیمی با انتشار مطلبی اعلام کرد که اکانتی که به نام وی این مطالب جنجالی را منتشر کرده در اختیار وی نبوده و او ضمن عذرخواهی اعلام کرد به کاملا معتقد به مبانی نظام، امام و رهبری بوده همواره در جهت اعتلای نام ایران گام برداشته است.

رضا رشیدپور در پستی اینستاگرامی نوشت: «اگر محرز شود که کسی گفتار یا کرداری خارج از شئون و هتاکانه انجام داده، برخورد قاطع می‌شود. من هم اگر یقین بدانم که کسی از گروهمان چنین کرده، قطعا همکاری‌ام را پایان می‌دهم.»

قائم مقام شبکه سه در توضیحی اعلام کرد: «امام و رهبری نه خط قرمز قانونی یا عرفی، بلکه مهمترین مؤلفه‌های اعتقادی مدیران شبکه سه است و طبعا شبکه، خود یکی از مدعیان و پیگیری کنندگان موضوع بوده و خواهد بود... حضور چنین فرد هتاکی در شبکه سه غیرقابل قبول خواهد بود و ما نیز حضور وی را در کلیه برنامه‌های شبکه ممنوع کرده و به تهیه کنندگان شبکه نیز تذکر داده ایم که با دقت و حساسیت بیشتری در این موارد عمل کنند.»

یامین پور علیه گلزار

دعوا بین سلبریتی‌های شبکه سه و ارزشی‌های شبکه افق شب گذشته وارد فاز جدیدی شد. این بار یامین پور به دستمزد هشتاد میلیون تومانی محمدرضا گلزار اشاره کرد بدون اینکه اشاره ای به حامی مالی برنامه قمار مانند برنده باش کرده باشد. (تهیه‌کنندگی برنده باش برعهده حمید رحیمی‌نادی و هاشم رضایت است. دو تهیه‌کننده‌ای که بنیانگذار و طراح اصلی برنامه پرمخاطب «دورهمی» هستند.)

برنامه برنده باش با اعتراض برخی مراجع تقلید متوقف شد اما گفته می‌شد سازندگان اپلیکیشن این برنامه، ارتباطات نزدیکی با برخی نهادها دارند.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مدیران شبکه سه در زمان پخش مسابقه برنده باش وقتی شایعه دستمزد ۵۲ میلیونی به محمدرضا گلزار مطرح شده بود، به رسانه‌ها گفته بود این مبالغ واقعیت ندارد و اصلاً رسانه ملی هیچ‌وقت قابلیت پرداخت چنین مبالغ هنگفتی را نداشته و ندارد. روال ما در برخورد با اسپانسر‌ها به این صورت است که آن‌ها یک مبلغی را به عنوان پخش تلویزیونی درنظر می‌گیرند که به ما پرداخت می‌کنند و یک هزینه تولید هم مدنظرشان است که با ما تفاهم می‌کنند و ما برآورد به تهیه‌کننده اعلام می‌کنیم. گاهی در این مکانیزم تولید کار مشارکتی، برندینگ برای پیشبرد با کیفیت کار، همچون برنامه «برنده‌باش» یک دکور گران انتخاب می‌کند یا علاقه دارد به مجری برنامه‌اش هزینه مضاعف‌تری از برآورد سازمانی اختصاص دهد.
خبر های مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: