تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱۲۴ نظر
یادداشت مدیرمسئول درباره اجرای یک حکم؛

نوید افکاری اعدام شد یا قصاص؟/ روزی که همه بازنده شدیم!

روز گذشته حکم اعدام نوید افکاری اجرا شد. قوه قضاییه اجرای این حکم را قصاص نوید افکاری خواند. با این حال چه قصاص انجام شده باشد، چه اعدام؛ هیچکس از شنیدن خبر اجرای آن خوشحال نبود.

اعدام نوید افکاری

رویداد۲۴ محمد حیدری: اولین بار نام نوید افکاری را مدتی پیش شنیدم، از سردبیر پرسیدم او‌ کیست و به چه جرمی متهم است؟ پاسخ این بود که «ابتدا به اتهام شرکت در اعتراضات مرداد ۹۷بازداشت و مدتی بعد اتهام قتل کارمند حراست آب و فاضلاب شیراز به او وارد شده اما خودش مدعی است که تحت فشار مجبور به اعتراف شده و سندی علیه او وجود ندارد.» 

خاطرم نیست آن زمان که برای نخستین بار نام نوید افکاری مطرح شد، حساسیتی به این شکل روی او وجود داشته یا خیر. تمام ماجرا این بود که وضعیت او نیز همچون پرونده‌های دیگر قضایی است و در نهایت تبرئه یا محکوم می‌شود. اما چه شد که پرونده یک قتل به داغ‌ترین موضوع، نه در داخل کشور بلکه در همه دنیا تبدیل شد.

همیشه رسم بر این بوده که رسانه‌های خارج‌نشین به هرگونه حکم قضایی در کشور معترض باشند، ولی این‌بار دایره اعتراضات بسیار فراتر از رسانه‌های آن‌ها بود و نیم‌نگاهی به شبکه‌های اجتماعی نشان می‌داد بدون اغراق حجم گسترده‌ای از مطالب به اشتراک گذاشته‌شده درباره اعدام نوید افکاری و انتقادهای متفاوت به اجرای حکم بود؛ از ورزشکاران تا هنرمندان مطرح دنیا، از سیاستمداران کشور‌های مختلف تا نهاد‌های بین المللی، از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تا کمیته بین المللی المپیک همه متمرکز بر یک نفر بودند، نوید افکاری! ماجرا آنقدر پیچیده شد که پای فرصت‌طلبانی همچون ترامپ و نتانیاهو (که احتمالا در دنیای موازی باید به خاطر جنایات مختلف محاکمه شوند) هم به ماجرا باز شد!

در داخل کشور هم توییت پشت توییت، درخواست پشت درخواست و طومار پشت طومار برای پرونده نوید افکاری منتشر می‌شد؛ یکی می‌گفت «بکش» و یکی می‌گفت «نکش»! یکی می‌گفت «قصاص» و دیگری می‌گفت «بخشش»! یکی می‌گفت «ظالم» و یکی دیگر می‌گفت «مظلوم»! به این ترتیب پرونده‌ای با پیچیدگی بسیار زیاد در ابعاد امنیتی و قضایی ایجاد شد که شاید تا سال‌ها و دهه‌ها راجع به آن بحث شود و این پرسش همواره در ذهن مردم باقی بماند که آیا همه مراحل قضایی در این پرونده طی شد؟ آیا واقعا نوید افکاری تحت فشار به قتل اقرار کرد؟ آیا نمی‌شد برای اعدام او اینقدر تعجیل نکرد؟ آیا نمی‌شد برای بخشش او از خانواده مقتول طلب رضایت کرد؟ آیا نمی‌شد وجه بین المللی یک کشور مسلمان را اینگونه در نزد جامعه جهانی مخدوش نمی‌کردیم؟ آیا نمی‌شد...؟

نمی‌دانم دیروز پس از «اعدام» یا «قصاص» نوید افکاری کسی خوشحال بود یا نه؟ ولی می‌دانم خیلی‌ها، خیلی‌هایی که حتی تا دیروز اسمشان را هم نشنیده بودیم و شاید آن‌ها هم نام کشور ما را هم نشنیده بودند، متاثر شدند! مثل بابی گرین قهرمانان ورزش‌های رزمی آمریکا که پس از شنیدن حکم نوید افکاری حتی نتوانست مصاحبه زنده خود را پس از پیروزی بر حریف تمام کند!

واقعا چگونه می‌شود به خاطر اجرای حکم یک پرونده، اینگونه نگاه جهانیان را به خود معطوف کنیم؟ چگونه می‌شود بابت اجرای یک حکم اینگونه سیستم قضایی خود را در معرض قضاوت در دنیا قرار دهیم؟ تازه داشت تحولات رییس دستگاه قضا در قوه قضاییه به کام مردم شیرین می‌شد. تازه داشت اصلاح ساختار و مبارزه با فساد در دادسرا‌های کشور نهادینه می‌شد. تازه داشتیم به سیستم قضایی امیدوار می‌شدیم اما افسوس ...!

اصلا فرض کنیم همه پرونده درست است، اصلا این جوان از سر خشم و نفرت فروخورده شده از این وضعیت آشفته اقتصادی و سیاسی کشور دست به حماقت و جنون زده است؛ اصلا کسی او را تحت فشار نگذاشته و آزادانه اقرار به قتل کرده است؛ اصلا او براساس شواهد و قرائن متقن محکوم به اعدام شده است؛ اصلا هرچه شما می‌گویی درست! خوب است؟ ولی آقای مسئول باور کنید در اجرای حکم اعدام نوید افکاری نباید اینگونه اقدام می‌کردید! مگر ندیدید افکار عمومی در داخل کشور به‌دلیل عدم اقناع معترض بودند، مگر ندیدید دنیا علیه کل سیستم امنیتی و قضایی ما بسیج شد، مگر ندیدید تمام رسانه‎‎ها از پرونده یک زندانی در ایران می‌گفتند! مگر ندیدید که دوباره مصاحبه‌های مازیار ابراهیمی به خاطر ترور انجام‌نشده دانشمندان هسته‌ای چقدر بازنشر شد. مگر ندیدید ...؟

برادر عزیزم، طناب و چهارپایه همیشه هست، ولی آبروی به دار آویخته شده یک کشور دیگر نیست! این همه تعجیل برای اجرای یک حکم چه دستاوردی برای کشور داشت؟ شما که حتی تاب قبول مسئولیت اجرای حکم پرونده را نداشتید؛ گویی نوید افکاری به جرم محاربه در زندان محبوس نشده و جوری رفتار می‌کنید که اگر خانواده داغدار و مظلوم مقتول رضایت می‌داد، شما هم از اجرای حکم می‌گذشتید!

برادر مسئولم چرا اینگونه تصمیم می‌گیرید و اینگونه یک سیستم قضایی و امنیتی کشور را با چالشی بین‌المللی مواجه می‌کنید. چه می‌شد متهم از ماده ۴۷۷ استفاده می‌کرد؟ چه می‌شد به خانواده نوید افکاری فرصت گرفتن رضایت می‌دادید؟ واقعا چه می‌شد اگر اجازه می‌دادید دیروز دنیا ما را به چشم یک حکومت لجوج و یک‌دنده نمی‌دید؟ شاید شمای مسئول که خواننده این مطلب هستید از اجرای این حکم خوشحال باشید و آن را اقتدار خود بدانید. ولی من به عنوان جوانی که به کشورم به حکومتم به استقلال و آزادی و جمهوری و اسلامیتم افتخار می‌کنم و خود را همیشه یک وطن‌دوست می‌دانم دیروز بسیار سرخورده، متاثر و مایوس بودم.

ای‎کاش دیروز به جای شنیدن اجرای حکم اعدام یا قصاص نوید افکاری، خبر محکومیت «اعدام اکبر طبری» سلطان رفیق و رفیق‌بازی را نه به اتهامات اعلام شده بلکه به جرم «فساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی» می‌شنیدیم که همگی خوشحال و «برنده» از نحوه اجرای حق و عدالت می‌شدیم. اما چه افسوس که نه آن این شد و نه این، آن.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲۴
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
25
74
خیلی خوب نوشتین بابت شهامتتان تبریک میگویم ....از دیروز تا این ساعت همچنان ذهنم درگیر اینهمه عجله برای کشتن یک جوانم !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
چقدر دلت به حال مقتول که زیر دست قاتل بود دلت سوخت ؟!چقدر دلت به حال پدر مادر همسر و فرزند مقتول که به دست قاتل سلاخی شد سوخت ...
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
بابا مربوط به دو سال پیشه
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
درجواب ۰۰:۴۴
که میگی چقدر دلت بحال خانواده مقتول سوخت
عارضم حضورشما که
اولا به چه مدرکی نوید قاتل بوده
مزخرفترین وبیشرمانه ترین نوع دادرسی به این پرونده بوده
که دریه موردش قاضی به فیلم دوربین مداربسته درنزدیکی محل قتل استنادکرده
وجالبه وقتی نوید از قاضی میخواد که خودشم اون فیلم رو ببینه یالااقل وکیلش ببینه
قاضی میگه امکان نداره وهمین که من دیدم کافیه
دوما پدرمقتول گفته محل برخوردچاقوسمت راست وبین گردن وشانه بوده
واما طبق اعترافات اجباری و وادار به اعتراف باشکنجه های وحشیانه وحرفهای دیکته شده به اون، نویدگفته محل چاقوسمت چپ وبین کتف وشانه بوده
جدای از اینها هزاران ابهام درپرونده موجوده که کاملا مشخصه این بدبخت بی گناه کشته شد
اجازه آخرین دیدار بهش ندادند
درماه حرام اعدام شد
خدا خودش حقیقت محضه ودرجریانه که چی پیش اومد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
24
67
بالاخره یکی حرف مردم رو زد
سپاس
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
هر کجا میرویم صحبت از اعدام این جوان هست مردم ناراحت‌ و خشمگین هستند .هر کشوری که افکار عمومی براش اهمیت ندارد .عاقبت خوشی نخواهد داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
1= این همه خودباخته و تحت تاثیر رسانه های خارجی نباشید این رسانه ها کجا هستند وقتی تو فرانسه تیر تو چشم ادم ها می زنند ... کجا هستند وقتی کودکان یمنی و کشور هاای اسلامی در خاک و خون می غلطند؟ کجا هستند وقتی حتی در خود آمریکا پا روی گردن سیاه پوست ها می گذارند و به چرم شرکت در تظاهرات ادم می کشند کجا هستند اینقدر خودتون را نبازید آدم کشی سلطه گران غربی انگار بلا اشکال است ؟
2- هم "دستور خداوند" است و "هم قانون" و قاتل نیزدر این جامعه بوده و "آگاه به امر قصاص" وبا علم به قصاص قتل می کند.
"3- اصلی ترین سخن اینکه: قصاص کلام و"حکم الهی" است :
ولکم فی القصاص حیات یا اولی الالباب" ای صاحبان خرد در قصاص "حیات" است
آبا زندان بازدارنده برای یک آدم کش است به هر حال مرخصی می گیرد و الفرار..
ایا آدم کش باید". احساس امنیت" کنند بدانید برای "حیات اجتماع" ارامش مردم نسبت به قمه کشان و چاقوکشان نیاز به قصاص داریم
3- ضرب المثلی هست ترحم بر پلتگ تیز دندان جنایت ها بود بر گوسفندان .... چرا اینقدر برای گرگ صقتان سینه چاک می کنید
4- این ها و قلم فرسایی ها "برای دیگران" است نویسنده آیا پدرش زیر چاقو سلاخی می شد اینگونه می نوشت .؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
ناشناس ۰۰:۴۱ زمانی که مردم خودت توی تظاهرات آبان ماه کشته شدن توی ۴۸ ساعت به قول خودشون ۲۲۰ نفر کشتن شما کجا بودی ؟؟؟؟دلت به حال مردم یمن میسوزه ؟؟ دلت برای فرانسه میسوزه دلت برای مردم آمریکا میسوزه پس مردم خودت که سالهاست در حقشون بی عدالتی شده چی ؟؟ آدم نیستم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
ناشناس 10:08 ، منبع شما در رابطه با 220 نفر در 48 ساعت کجاست ؟ سیاست دروغ بزرگ میدونی یعنی چی؟ یعنی یک دروغ رو اونقدر تکرار کن که خودت باورت بشه.
محدثه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
ناشناس ۱۹:۲۱اینو وزیر محترم کشور گفت توی شبکه ۱ سیما ... ظاهرا شما صدا و سیمای میلی رو هم نگاه نمیکنی خخخخ توی تظاهرات آبان ماه خودشون فرمودن ..البته معلومه که بعد از هفت الی هشت ماه اعتراف کردن دروغ گفتن ظاهرا رقم خیییلی بیشتر از ۲۲۰ نفر بوده و این بماند . تظاهرات آبان هم دو روز بیشتر طول نکشید محض اطلاع!
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
درجواب ۰۰:۴۰
جنابعالی که آیه ازقرآن میاری واسه اثبات توهمات خودت یا لاپوشانی وحق کشی وظلم دیگران
اولا حضرت علی هم گفته لذتی که در گذشت هست درانتقام نیست
دوما کاری به رسانه بیگانه نداریم واینکه فرانسه میکنه توچشم کسی یا آمریکا سیاه پوست رو خفه میکنه
پس ماکه مدعی کشور اسلامی ودین اسلام یعنی دین گذشت ومهربانی وبرابری هستیم
چراباید فقط تو ظلم وستم کردن خودمون روبا بقیه کشورها مقایسه کنیم
چراتوآسایش وآزادی بیان با هیچ کشوری خودمون رومقایسه نمیکنیم
ودرآخر
قصاص به جای خودش آرامش وآسایش وامنیت میاره وکسی منکر آن نیست
ولی نه اون قصاصی که با اعتراف اجباری وشدیدترین شکنجه ها از متهم
اجراشود
وجلسات دادگاه بدون حضور وکیل متهم برگزار شود
ودرآخرهم اجازه آخرین دیدارقاتل باخانواده اش داده نشود
واجرای حکم بدون حضور اعضای خانواده قاتل یا وکیل ویا اولیای دم مقتول برگزارشود
پس لطف کن ویکم تحقیق کن وبعد نظربده
بیخودی شعارنده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
66
46
نگارنده محترم اگر کسی جگر گوشه خودت رو با چاقو میزد اینطور قلم فرسایی میکردی؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
اصلا متن رو خوندی؟؟؟؟!!!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
کدام مردم ؟ منظورت کسانی که همیشه پشتیبان قتل وجنایت بوده یامردمی که دلشان برای خانواده کسی که نان آوران سرپرستشان بدست این جنایتکار بیگناه به قتل رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
این سردبیر معلومه ازکی هاخط گرفته شایدم ازسرکزده منافقین که دست خودشان به خون خیلی انسانها آلوده است افکاری راشهید قلمداد نموده اند آقای سردبیر خانواده مقتول مگه انسان نبودند آیا کسی که قتل نفس کرده باید مجازات شودیانه چه مجازاتی بجزاعدام سزاورشه ؟ اگربجای خانواده مقتول خانواده شمایابستگان شما بود باز چنین اراجیف را میگفتی؟ شماها متن میزنید فقط واسه اینکه عده آیی معلوم الحال بگن به به چه چه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
توچقدر مطمنی که جنازه ای که از پنجره پرت شد قاضی منصوری بود؟؟؟؟؟؟؟؟اگه اینو جواد دادی یارانمو به حسابت میریزم
مثال شما پیامبر زده شما چشم خود را میبندید وانگشت در گوش
خدا یا شکرت که تو یک نامت قاضی الحاجاته قضاوت باتو
ما نه خود فروخته ایم نه وابسته به طیفی مهم عدالته که شتاب زده اجرا شد.وفرصت دیدار با مادرشان داده نشدنمیدانم شاید قبل عدام خودکشی کرده که شب خاکش کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
جناب اصلا حرف شما درست، این جوان خطا کرده بود و عدالت باید در موردش برقرار میسد، خب اگر عدالت برای همه یکسان باشه پس طبری ک دستش ب خون هزاران نفر بی گناه آغشته ست چطور اعدام نشد؟ هان؟ چرا حرفی از اون نزدی؟ تا بلوعه ک پول میگیری این کامنتا رو میزاری، تو ایرانی نیستی یه وطن فروش پستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
بعضی ها حکم طبری و طوسی و خودی هارو عین عدالت میدانند و پناهی کارش را درست مبدانند ولی یک ادم بی پناهی مانند افکاری کا فریاد براورد من زیر فشار و.....تن به اعتراف دادم رو هیچ کس نشنید و اجازه ندادند طبق قانون اخرین ملاقات با خانواده داشته باشند وکیل او هم خبر نداشت از اجرای حکم کاش برای افکار عمومی دوباره دادگاهی میشد .خدا نیامرزد کسانی که شتاب و عجله داشتند این جوان رو به دار بیاویزند
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
اینها که میگن مرحوم نویدافکاری بایدقصاص میشدوحقش بود
همشون عوامل بیگانه وآلبانی نشین هستند که فقط وفقط قصدآشوب وبرهم زدن احساسات ایرانی ها رو دارن تا به خیال خودشان باعث دودستگی ملت شوند
وگرنه دلشون بحال خانواده مقتول نسوخته ونخواهدسوخت
جنایتهای خودشون یادشون رفته
که چقدر زن وبچه بیگناه سربریدن
لعنت خدابرشماها
ولی کورخوندن
مرگ برهمشون
انشالله در دادگاهی ناعادلانه محاکمه شوید وآخرین دیدار از عزیزانتون روبه گور ببرید
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
12
47
در بروز يك مسئله بايد به علت و معلول نگريست واقعا نبايد مسئولين كشور كه روز به روز كشور را به قهقرا مي برند محاكمه شوند؟
وقتي تمامي عوامل كنترل خشم، زندگي مناسب، آينده روشن و ... از جوان و كودك و.. گرفته مي شود بدليل ندانم كاري مسئولين و اختلاس هايشان و فاميل بازي و... ايا همه اينها نمي توانند علت انجام يك معلو غلط باشند؟ آيا اكنون آن فرد انسان مقصر است يا مسئولين بي كفايت؟
پاسخ ها
رهگذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
با منطق تو به دزدها و قاتل ها و اراذل کاری نداشته باشیم فقط دنبال ریشه یابی باشیم و حل بنیادی مشکل قتل و جنایت ؟
اگر توی خیابون یکی زد توی گوشت یا چیزی ازت دزدید داد و هوار نکن ! برو ریشه اش رو پیدا کن
علی اکبر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
گیرم افکاری حقش اعدام نبود
مگر اینهمه مظلوم‌از مرد وزن وکودک به خاک وخون کشیده می شوند اینها مظلوم نیستند
اینهایی که از سراسر دنیا بر اثر فریب رسانه های صهیونیستی اینهمه برا افکاری روضه خوانی کردند ومی کنند چطور وقتی یک مدرسه در یمن به خاک وخون کشیده می شود آهی نمی کشند
حقیقت این است که از افکاری نه به عنوان یک فرد دفاع می شود بلکه به عنوان یک ضد انقلاب بقیه اش حرف اضافه هست
فریب خوردن افتخار ندارد
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
انشالله این مدل عدالت سرشماهم بیاد
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
14
46
همیشه در مقاطع حساس بازنده هستیم. چرا؟ به خاطر فقدان قانون و مجری قانون به خاطر عقده و عقده گشایی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
10
8
طومار نه تومار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
لیلی زن بخدا شک نکن
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
49
21
نویسنده و منتقدی که فرق بین قصاص و اعدام رو نمیدونه یا بین قاتل و مقتول طرف قاتل رو میگیره و قصاصش رو بازندگی خودش میدونه توهین به انسانیت و کاربران سایتتون هستش که به اسم مقاله طرز فکر و خوی خطرناکو خشنش رو پخش کنید
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
رهگذر اگر مسلمان نیستی ازاده باش .با شکنجه وفشار از ش اعتراف گرفتند .بارها از این کارها کردند ودر تلوزیون پخش شده .حتی خود مسئولین اعتراف کردند که اشتباه شده .اگر تو رو از سقف اویزان کنند و......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
همه کشور ها برای توجیه کشتن نام های رو لق لق زبانشان می گذارند جان یک جوان رو می گیرند .یکی میاد میگه قصاص است نه اعدام .زمان شاه مخالفان رو می کشت میگفت خرابکارند و...
یاور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
کاربرمحترم م
غیر از تبلیغات گسترده رسانه‌های زرد و فضای مجازی که افسارش دست صهیونیست ها و دشمنان اسلام و حتی ایران است، چه دلیلی و مدرکی بر شکنجه و اعتراف زورکی وجود دارد؟ دو سال وقت برای بررسی پرونده واقعا عجله محسوب میشه؟ خانواده قاتل کلی فرصت برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول داشتند اما نخواستند یا نتوانستند رضایت بگیرند.
عقل میگه اینقدر در مقابل دشمنان خودباخته نباشیم وگرنه ما را هم مثل سعودیها گاو شیرده خود خطاب خواهند کرد. هم اسلام و هم عقل اعتماد بر دشمن را حماقت می دانند. جناب سعدی در مورد دشمن میگه:
اگر راهت نماید راست چون تیر از او برگرد و راه دست چپ گیر
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
چی رومیخوای ماله کشی کنی
وقتی همه چیز مثل روز روشنه
طبری که اینهمه ازبیت المال خورده وبرده وچقدر زندگی روازبین برده
وخدامیدونه چندنفر بخاطر این گندکاریهاش فوت شدن
زندانی میشه که بعدچندصباحی هم عفو بشه وتمام
بعد یه جوان که وکیلش میگه هنوز جرمش اثبات نشده بود
وهزاران ایراد به پرونده اش وارد هست
بدون اطلاع خانواده و وکیل وبه یکباره اعدام میشه
پس لطفا فقط خفه شو
رهگذر
بیا واز نفهمی خودت گذرکن رهگذر
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
40
23
با کسی که قتل کرده چه باید کرد ؟ خونی ریخته شده است ؟ شما نویسنده پاسخ بدهید؟ شما فکر می کنید اگر از خون هم بگذرند باز این تبلیغات کم می شوند . انها می گویند نوکر ما باشید برایتان دست می زنیم خوب به جریان نقاشجی در سفارت عربستان راببینید نگاه کنید و خنده های پمپیو را با بن سلملن پس از قتل ببینید . ولی برعکس هر کاری بشود خوب باشد دیده نمی شود بد باشد بزرگ می شود نویسنده محترم به اینها نگاه کن . صدها کودک فلسطینی کشته شوند پمپیو فاشیست پیام نمیدهد ؟ چرا ؟
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
....مرتبکه اجنبی این جا جوان اعدام میشوند تو به فکر فلسطینی؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
از این جنبه با حرف ایشان موافقم چون دشمنان ما ابزار های قدرتمندی مثل رسانه دارند ک خیلی هم خوب ازش استفاده می کنند دلیلش هم همینکه کار بجایی رسیده یه عده آمریکا و انگلیس را دوست خودشان میدانند نه دشمن ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
آقای نادر نزدیکه خودتی ایشان درست میگه اون قاتل قتل کرده باید هم اعدام بشه یعنی میگی کادو بدادند..؟
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
نقاشجی دقیقا کی هست
خخخخخخ
ابله
گوز اصلا چه ربطی به شقیقه دارد
برو اول اطلاعاتت رو بروز کن وسوادتم بیشترکن بعدبیا نظربده
ناراحتم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
15
43
ای کاش یکی این متن رو برای اون قاضی بفرسته تا بخونه که ایا اجرای اینگونه شتابزده حکم پرونده باعث جلب اعتماد مردم به دستگاه قضایی می‌شه یا سلب؟
پاسخ ها
Sk
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
شتابزده؟سه سال از قتل گذشته
شما ها اگر پدر خودتون رو اینجوری سلاخی میکردن این رو میگفتید؟
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
5
32
اجرای هر حکمی در دستگاه قضا باید برای ایجاد حس عدالت در جامعه باشد ولی در این پرونده به دلیل وجود ابهامات و تعجیل در اجرای حکم اعدام والا اینکه عدالت اجرا شده باشد ولی حس عدالت در جامعه نهادینه نشد چون نگاه جامعه بیشتر بر این مسیر بود که در حق این جوان اجحاف شده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
12
39
واقعا این جوان حیف شد خداوندرحمتش کنه
کارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
19
25
یه خانواده داغدار کرده کاش مظلومیت شون می دیدی بعد دست به قلم میشدی
پاسخ ها
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
چیزی ثابت نشده بود
والا اینچنین سریع اعدامش نمیکردن
اونم درماه حرام
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
7
33
ننگ بر کسانیکه در سیستم حکومتی و قضایی ظلم می کنند
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
چه قدر قشنگ دست می‌برید در نظرها !!!!
ح.م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
13
34
دستت درد نکنه واقعا گل گفتی حرف دل خیلی از مردم جهان رو بازگو کردین واقعا چرا انقد عجله درکاربود که شبانه خاکسپاری شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
35
فقط خدا میدونه واقعا چی شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
بعله هر دو طرف دعوا بخشی از داستان رو که به سود خودشون هست پررنگ می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
44
11
حقش بود پدرشو هم اعدام میکردن که لقمه حروم کرده تو حلق ولده هاش.آدم حلالزاده دستش به خون کسی آلوده نمیشه.خاک تو سرشون که همچین تحفه هایی بزرگ کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
انشالاه که سرت بیاد حروم لق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
شما دیگه از اساس مشکل داری!! هم غیبت کردی هم تهمت زدی و هم توهین!!
پس حضرت موسی هم که یه نفر رو کشت نعوذ بالله حرامزاده هست؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
بهشت و جهنمی هم هست ها!
حالا خودش که مرد تموم شد
تو یقین داری که پدرش نون حروم درمیاورده؟ به چشم خودت دیدی؟ مدرک داری؟ دزد بوده؟
بفرما مدرکت رو همینجا بذار که باباش نون حروم درمیاورده.
حکم خدا درباره تهمت دروغ روشنه.... تهمت دروغ دست‌کمی از حروم‌خوری نداره ... ولی کو ترس از خدا؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
این چه طرز خرف زدنه شما مثلا حامی حقی؟ حقی که تو طرفدارش باشی بدبختها چون بدتر نفرت و دشمنی ایجاد میکنی و مخالفت رو سر لج میندازی
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
رفتار شما چه ربطی به پدرت داره؟ مگه شما برای هر کاری از پدرت اجازه میگیری؟ چرا در مورد آقازاده های دزد و اختلاس گر، این حرفو نمیزنی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
این همه مانند تو و‌پناهیان طبری و منصوری و طوسی و....روشنه که نون حلال خوردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
چرا چرت میگی داعشی
ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
کافر همه را به کیش خود پندارد دقیقا حکایت امثال بیماران روانی چون تو هست.از روی معده نطق نکن. نوید افکاری بعد از کشتنش در جهان قهرمانیش ثابت شد و روسیاهیش به زغال...اما امثال تو بعد مرگشون فک نکنم تو محلتونم برای کسی فرقی بکنه.
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
پسرنوح بد بود
پس به قول تو نوح هم حتما لقمه حروم گذاشته دهن پسرش
فقط خفه خون بگیروبس با این منطقت
بیشعور نفهم
شاهو خسروی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
23
11
این فرد با علم به اینکه حکم قتل عمد اعدام است آدم کشته.

قانون مشکل دارد؟ بله . شاید.

اما قانون اجرا شده است و ایرادی به مجری قانون وارد نیست.
پاسخ ها
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
باکدوم دلیل ومدرک میگی قتل کرده
وچرا اجازه تقاضای عفو از خانواده مقتول بهش ندادن
وچرا ناگهانی اعدامش کردن
وچرا نذاشتن خانواده اش رو آخرین بار ببینه
ببند دهن کثیفت رو
حتما باید بهت بگن
انشالله همین مدل قضیه واست پیش بیاد ونتونی از خودت دفاع کنی
تابفهمی چه حالی داره
ابله نفهم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
4
8
تسلیت به ملت شریف ایران .از این همه ذقت نظر نگارنده سپاس .
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
2
13
این عجله در اعدام به یک دلیل بود. می خواستند انتقام هشتگ "اعدام نکنید" برای اون 3 جوان رو از مردم بگیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
3
10
چرا قاتل موبایل فروش اسلامشهری که با مدرک و فیلم گرفتنش اعدام نشد؟؟؟مگه اون جوان خانواده نداره؟؟؟ مگه خانواده اش مظلوم نبود؟؟؟ مدرک بیشتر ازاین می خوان ؟؟؟ حالا هی ما می خوایم به قضایا مشکوک نباشیم .خودتون نمی ذارین ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
6
4
دوسال پیش قتل کرده حالا قصاص شده دوسال فرصت داشته رضایت بگیره بقیه حرفها هو و جنجاله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
والله
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
ماله کشان اعظم تامیتونید ماله کشی کنید
که خداوند والبته ملت آگاهترندبه امور
طبری ومنصوری وزنجانی وجزایری وخاوری وامثالهم
که البته خودی هستند
شامل رآفت اسلامی میشوند
وبقیه اشدمجازات حتی بجرم اثبات نشده
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
2
7
من نمی دانم کشور هایی بسیاری هستند که اعدام و شلاق ودست قطع کردن ندارند واین همه کشت و کشتارو فساد واختلاس رشوه و فریب هم ندارند .چرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
ازکجا میدانید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
بابا همه جا هست اما اینقدر گندش در نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
اگر مانند طبری خاوری منصوری وطوسی و‌....در همین امریکای جنایت کار به قول شما بود حکومتش از میان برداشته میشد , ...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
در همه جا این موارد هست محمد .نه به این گندی ایران .
درضمن اون ها ادعای دین ونمایندگی خدارو ندارند واز ما بسیار کمتر مشکلات دارند
.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
اونا بلدن چطور قال قضیه رو بکنن
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
3
17
کشور ما چهل سال است گرفتار خود زنی شده واین سرنوشت کشور به گل نشسته است .من به عنوان رزمنده وبرادر شهید از نسل اول انقلاب از جوان ها پوزش می خواهم .چی فکر می کردیم چه شد .ارزو های بر باد رفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
نامت بلند رزمنده
محدثه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
زنده باشید و سرافراز رزمنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
شماها سربلندید کاش بقیه مثل رزمنده ها بودند
مهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
4
16
سربی گناه تاپای دارمیره بالای دارهم میره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
2
14
واقعا کل مردم هم اعتراص دارنندچراطبری اعدام نکردنند
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
11
1
خیلی زور زدی از کلمات قشنگ استفاده کنی،محترمانه،جذاب،غلط و درست قاطی پاتی،راست و دروغ درهم
همه این حرفا فقط برای عوام فریبیه!
خودتی بچه جان......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
تو اصلن زن نیستی مزدور سایبری
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
اتفاقا هرکی مثنت ومنفی نظرات رو ببینه
خودش متوجه میشه کدوم عوام فریبیه
بچه جان
ماله کشی نکن
بچه جان
حسين خلیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
8
4
از زمانی که برای رضای اروپا و غرب می خواهیم زندگی کنیم باید جای قاتل و مظلوم عوض بشود
کسی آدم کشته باید اعدام بشود
بانو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
11
5
امان از جهل مرکب مردم این زمانه ... ما هر کاری بکنیم رسانه های غربی تو بوق و کُرنا میکنن که واویلا ولی خودشون هر غلطی بکنن مشکلی نیست. کشتن و خفه کردن سیاهپوستان بدون هیچ جرمی برای اونها اصلا ایرادی نداره ولی اینجا فردی کشته شده و قاتلش رو به حکم قانون قصاص میکنن و فغان روشنفکرنماها بالا میره . یک لحظه فکر کنید پدر و فرزند خودتون کشته میشد اون هم به عمد . ایا همینطور نظر میدادین؟؟؟ وای بر شما در روز جزا در پیشگاه عدالت الهی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
عدالت مال همه نیست یه عده ۴۰ سال خون مردم رو تو شیشه کردن چرا نمیگی اونا هم باید مجازات بشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
بانو خانم خیلی ها بی گناه سرشان بالای دار رفته وزیر شکنجه مردند وخیلی ها توسط قاصی منصوری و طبری و خاوری وطوسی و‌...نابد شدن دلت برای مردم کشورت نسوخت فقط سیاهان امریکا و فلسطین برات مهم است .و...
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
وای برتو بانو
اگه بدون اثبات جرم به کسی تهمت بزنی
که دراین پرونده هزاران شک وشبهه وجود داشته
وچرا یکباره وبدون اطلاع وکیل وخانواده وحتی اولیای دم
اعدام شد
اونم درماه حرام
خدا خودش بهترمیدونه
رضا
|
France
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
2
10
اگر این جوان قاتل نباشد و از سر عقده و لجاجت اعدام شده باشد وای به حال آن کسانی که این حکم را دادند و بر اعدام تعجیل کردند. اگرجهان آخرتی باشد و اینان بر آن ذره اعتقادی داشته باشند از عذاب الهی چطور رها خواهند شد. معتقدم اگر نوید مظلوم واقع شده باشد خون خشکیده در بدنش تقاص بدی از ظالم خواهد گرفت. وای بر ظالمان.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
5
4
هر کس به هر دلیل که نباید قتل انجام بده. شما که دم از انسانیت و منطق میزنید جواب بدید که رفتار قاتلین رفتار انسانی و منطقی هست؟
من به این شخص کار ندارم و کلی میگم که هر مجرمی باید مجازات بشه.
وحید افکاری
|
Germany
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
2
10
چه عجب بالاخره یکی حرف دل مردم رو زد
البته عجب نداره صد در صد نویسنده از طرف یکی از قاتلین (مسولیین)دستور گرفته که نقش سوپاپ اطمینان رو بازی کنه اما زهی خیال باطل دیگه گورتون کندس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
9
1
اول حکومتی که یک بار از یه پرونده سه نفره کوتاه اومد . اگر بار دوم هم تکرار شود شما فکر میکنید دیگر میتوانست برای جنایت و جنایتکار دیگری قضاوت کند . آیا یک بارو چند بار دیگر همین بساط هشتک و ترند علم نمیشد . آنوقت دیگر چاقوی این دستگاه قضایی برش خواهد داشت ؟؟؟ در ثانی شما چرا یک حیوان وحشی یا هار شده ای را در خانه نگه میداری ؟ یا آنها را در قفس ویا میکشید تا انسانها از آن در امان باشند . فرد قاتل و هار شده هم همین گونه است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
بله فرد قاتل نباید ازاد باشند
شما چقدر مطمنید این فرد قاتله من شما رو لایک کردم
تو را به وجدانت میسپارم روزی که وجدانت بیدار وتا بیخ دندونت بسوزاند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
اقای نا شناس اگر به سخنانت باور داری چرا اعتراض به حکم طبری و منصوری وطوسی و هزاران رشوه خواری ونا حق کردن نمی کنی .یک جوان را کشتن چون پشتبانه نداشته شاید من نمیدانم گنه کار باشد ولی پنا هیان رو شما ودوستانت نمیبینید .قوه قصاییه چرا نمی پرسد زمین چهارصدمتری رو چگونه یازده میلیون خریده





رو بر داشته چرا
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
1
11
افکار عمومی رو اعدام کردند .واین روزگار خوبی نیست
X
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
15
3
من خوشحال شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
منم خوشحال شدم و به خود میبالم که ایران کنام شیران وپلنگانست .گریه زاری شیوه تازیان است
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
ترامپ پدر سوخته
ناقلا توهم نظر دادی
حالا چرابا نام x
علی اید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
9
3
نویسنده بیسواد عجله هم نشده ۲ سال از دادگاههاش گذشته و دیروز به قصاص به دار آویخته شد .بعدشم باعث به دار اویخته شدنش شما و کسانی که ازش طرفداری الکی کردید هستید که باعث شد خانواده مقتول اگر هم میخواست ببخشه با کارهایی که شما خایینین ایرانی وخارجی کردید مصمم تر شدن
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
علی بی شعور شدی از بس نان حرام خوردید وفریب ودروغ گفتید .باورتان شده کا عدالت دارد اجرا میشود .دست یک جوان رو برای یک گوسفند که دزدیده بود قطع کردند برای طبری ها وطوسی های و.خودی ها انجور حکم میدهند گند اقای پناهیان ها هم براتان مهم نیست .به یک جوان بی کس که میرسید عدالت خواه میشوید خر خودتانید
امان الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
تو حرف نزنی کسی نمیگه لالی
چرا هیچ جا خبری از اولیای دم مقتول نیست
اینهمه رسانه وفضای مجازی
کسی درموردشون چیزی نه دیده ونه شنیده
با کدوم مدرک میگی قاتل بوده ودوسال وقت داشته
باچه منطقی جور درمیاد که محکوم به اعدام بشی ودوسال وقت داشته باشی وسراغ خانواده مقتول نری
وجدای از اینها طبق قانون اساسی که داریم
وفقط روی کاغذ هست واجراهم نمیشود
مگرنباید ۲۴ساعت قبل اجرای حکم اعدام،
خود قاتل وخانواده اش ووکیلش وخانواده مقتول رو ازاجرای حکم آگاه کرد
پس چرابدون اطلاع کسی وبه یکباره حکم اجرامیشود
اونم درماه حرام
مثلا ما ادعای مسلمانی داریم وکشورامام زمان هم هستیم
وچراشبانه بخاک سپرده شد

لطف کن وببند دهنت رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
12
3
اینهاییکه بارسانه های انور ابی همراه شدن وحرف آنها را حجت برای خود میدانند هر کشوری برای سیستم قضایی خود قانون داره و اگر یه قانون برای شما خوش نمیاد دلیل بر عدم اجرای قانون نیست عزیز جان که این حرفها رو میزنی اگر فرزند خودت یا یکی از عزیزانت بطور عمد به قتل میرسید آیا خواهان قصاص نبودی از طرف دیگر قضیه وقتی صدها انسان بیگناه در امریکا ودیگر کشورهای نور چشمی شما بطور آشکار به دست دولت کشته میشوند چطور حتی رئیس جمهور ان کشور مردم را ارازل واوباش وغارت گر خطاب میکند وشما سکوت کرده وحق را به دولت قاتل میدهد خوب است انسانها کمی آزاده باشند نه وطن فروش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
11
4
اون مرتیکه زده یک نفر رو کشته اگه توامریکا بود اعدامش نمیکردند باید اعدام میشد تا درس عبرتی برای قلدرهای دیگه باشه در این ماجرا حرف یه مشت سلبریتی و خارجی پرست هم کوچکترین اهمیتی نداره
رویا
|
Germany
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
0
6
کاش ورزشش روتوسعه می داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
اوبا مرگش همه چیو توسعه داد نگران ورزش تنها نباش
بای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
4
6
قصاص حکم اسلام است اولیای دم اگر ببخشند بهتراست
م‌.س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
3
10
ایکاش کسانی که خودشان را به خواب زده اندبیدار شوند و ببینند در کشور دزدان و غارتگران چه راحت زندگی میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
4
4
درسته دردناکه یک جوان 27 ساله اعدام بشه. ولی با توجه به اقرارهای او و بازسازی صحنه جرم، قتل از قبل برنامه ریزی شده بوده. اگرچه از اعدام ایشان متاثر شدیم ولی آیا می‌توانیم خودمان را جای خانواده مقتول قرار بدهیم؟! بالاخره حق حیات از یک نفر بی گناه سلب شده بود و مقتول هم حقوقی داشته. البته کاش اصلاً هیچ قتلی اتفاق نمی افتاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
4
1
سلام واقعااگریک نفروکشته بایدخانواده مقتول بگن قصاص شه یانه چون اونهاهم عزیزشون روکشتندمیخوان قصاص کنند هممون خودمونوبزاریم جااونها،،چون ماجای خانواده مقتول نیستیم ودلمون قرصه اینطور نظرمیدیم،،،یک کم فکرکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
1
5
عجب.واقعاعجب.یعنی تومملکت ماآزادی بیان حاکم
است.که این افرادبدون ترس حرف می زنند.البته خدا
می دونه شایدهمه ی ایناازخودشونه وفقط گفتن بگین
تاهمگان فکرکنندتومملکت ماآزادی بیان است؟خداعالم
ترازهرکسیست.من که باورنمی کنم.
ناشناس
|
Canada
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
1
10
انشاله اگه به ناحق اعدام شده باشه خونش دامن اعدام كننده ها رو بگيره ، امين.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
1
4
فقد خدا ظهور کنه یا به عذاب قوم لوط همه گرفتارشیم
این نسل سر مثل کبک تو برف کرده و بزودی نمیدانم ولی میدانم وعده خدا مقعر خواهد شد
تا انکه در او غش باشد
لعنت به زندگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
2
خدا رحمت کنه دو مقتول را یکی پدر یکی پسر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
2
5
سوالی که ذهن ها درگیر نکرد
قیام ابان به خوب بدش کار ندارم
سر اب بود یا بنزین؟
اگر قاتل بود پس چرا بره مسول اداره اب بزنه مگه اب خونش قطع کرده بوده
دو انسان
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
5
احسنت.بسیارزیبا.منطقی.معقول وقانونی موضوع رامطرح کرده اید.انتقادی بجا وشایسته به مجریان قانون درقوه قضاییه که اگرتاملی می کردند وراههایی رامی رفتند که قصاص واعدام انجام نشود خیلی بهتر بود.دررابطه با حکم طبری وافکاری هم باید گفت اگرافکاری باجرم محاربه وشرکت دراعتراضات اعدام شده این برخورد بامعلوله وعلت طبری وامثال طبریند که زمینه اعتراضات ومشکلات اقتضادی ومعیشتی مردم را فراهم می کنند ودرواقع آنها باید محوبشوند.آنها آبروی نظام را برده اند ولی متاسفانه آنان هستند وپس از مدتی حبس .مرخصی.بند کارگران........بازشاهد حضور آنها وبرنامه ریزی درمباحث اقتصادی ودست بردن به اموال عمومی خواهیم بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
3
گیریم که نوید مقصر بود .آیا حق نداشت با مادر، و همسر و بچه هایش آخرین دیدار رو داشته باشه؟ تا وقتی که امکان گرفتن رضایت وجود داشت به چه توجیهی قوه ی قضائییه کاسه ی داغتر از آش شد ؟ و جان یک انسان رو گرفت ، و با قصاص اعلام کردن قتل حتی مسئولیتش را گردن نگرفت؟ حرف آخر: میشد جان" نوید " رو نگرفت و این جوان رو حتی اگر مقصر هم بود با رضایت خانواده ی مقتول به زندگی بر گزدانید. اعدام او کار غلطی بود و اگر مقرر بود قصاص شود به هتگام دار زده شدن بهتر بود چهار پایه را خانواده ی مقتول از زیر پای نوید می کشیدند چنانچه عرفا چنین است .
محدثه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
3
آقای حیدری جان ناراحت نباشین این اتفاقات سالهاست که در جامعه میافته عدالت مال همه مردم نیست اونایی که به مردم بیشترین ظلم و ستم کردن قرار نیست محاکمه شن ..یه عده میگن باید قصاص میشد منم میگم کسی که جرم کرده باید مجازات شه ولی چرا تا حالا مقامات ایرانی محاکمه نشدن پس عدالتی در کار نیست
ز م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
4
1
بی انصاافا یه کم خودتون بزارید جای خانواده مقتول،اگر شما بودید میبخشیدید،واقعا برا بعضی ها متاسفم،اگر طرفدار این قاتلین باشید بی شک شما هم شریک جرمشان هستید
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
7
گیرم که خلق را به طریقی فریفتید ..اخر زدست انتقام طبیعت چه میکنید.خون افکاری ها دامنتان را خواهد گرفت
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
5
0
متاسفانه با کمک رسانه ها قلب اتفاق افتاده و بجای دلسوزی برای مقتول با قاتل هم دردی می کنیم. خوب مقتول هم وطن ما و ایرانی بوده. چرا ما همیشه احساسی عمل می کنیم؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
3
بی توجه به افکار عمومی .خواستند واو را اعدام کنند تا صدای کسی به این اوضاع دربو داغان کشور در نیاد.
پارمیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
4
0
یعنی میشه بیخودی کسی را اعدام کرد ؟ اعدام که به همین راحتی نیست قطعا مدارکی وجود دارد که چنین شخصی این جنایت را انجام داد ، چرا نمیان ما رو بگیرن و ببرن و بکشن ، این جوان قدر جوانی اش رو نمیدونست اگه میدونست بهترین ها رو واسه خودش رقم می‌زد نه اینکه الان به خاطر جهلش سینه قبرستون باشه ، آخه چرا این کارو انجام داد ، خیلی اشتباه کرد آدم باید قدر تمام لحظات زندگیش رو بدونه ، قدر حیات رو بدونه ، اون عمری که خداوند بزرگ بهش هدیه داده بدونه، عاشقانه و عارفانه و عاقلانه زندگی کنه که هم خودش در آرامش باشه و هم خلق از دست اون در امان باشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
بله میشه کسی رو بیخودی اعدام کرد میتونید توی گوگل سرچ کنین ببینین جریان مازیار ابراهیمی و ۷۲نفر متهم به ترور دانشمندان هسته ای چی بوده بعد متوجه میشید
م ز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
5
0
من که مطمئنم هر چی رسانه های دشمن ایران ازش دفاع میکنن،باید بر عکسش انجام داد،وانصاف اینه که خودمونو بزاریم جای خانواده مقتول اگر واقعا اینطور اتفاق وحشتناکی برای یکی از عزیزان ما بیفته ما میبخشیم،پس عاقلانه قضاوت کنیم
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
5
1
خودتون بزارید جای خانواده اون بنده خدایی
که توسط این لات چاقو کش به قتل رسیده
قضاوت بیخودی نکنید
اگه یه عزیز از خانواده شما رو کشته بود
چوار می کردید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
0
1
شرایط بدی هست وقتی میبینم مردم اینطور به هم بد و بیراه میگن
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
0
0
پیامها رو میخوندم یکی نوشته اونهایی که میگن نوید رو کشتند حقش بود اینا طرفدار خارج نشینا هستند، آفرین برای توجیه اشتباه دوستانت راه خوبی پیدا کردی ، ما میگیم نوید حیف بود ،لعنت به خارج نشین وخدا شما را هم هدایت کنه
نظرات شما
پیشخوان