تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۶۰ نظر

فیلم متاثرکننده از دعوای زنان بر سر موضوع حجاب در مترو تهران

فیلمی از مترو تهران منتشر شده که در آن بر سر حجاب بین چند زن درگیری رخ می‌دهد.

درگیری در مترو به خاطر حجاب

رویداد۲۴ فیلمی در تاریخ ١٩ آذر در مترو ارم سبز تهران منتشر شده که بین زنان چادری و زنانی که به حجاب اجباری اعتقاد ندارند، درگیری رخ می‌دهد. دیدن این فیلم دل هر آدمی را به رنج می‌آورد. وقتی به این روز‌های جامعه نگاه می‌کنید، در هر دو طرف ماجرا چه دوست‌داران و چه منتقدان حاکمیت چیزی نهفته نیست جز پرخاش و خشونت و خشم؛ خشونتی که مدت‌هاست که به بستر عیان جامعه کشیده شده و می‌توان روزانه در کوچه و محل و گذر و خیابان نظاره‌گر آن باشیم و از ته دل آه و افسوس بکشیم که چه شد که وضعیت ایران به اینجا رسید.

در این فیلم کسی برنده نیست؛ چه آن کسی که احساس می‌کند در نقش آمر است و به وظیفه شرعی خود عمل می‌کند؛ چه آنکه احساس می‌کند به حقوق فردی‌اش تعدی شده و پوشش حجاب اختیاری رابرای خود آزاد می‌داند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجاب اجباری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۶۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
8
86
قرار است جبهه پای داری برنده این خشونت ها باشد ولی در نهایت کور خوانده اند .
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
15
141
به جز جهل حاکمان مقصری نمی‌بینم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
جهل مردم چی؟ مثل این میمونه بگیم چون فلانی زد یکی رو کشت منم میزنم تو گوش یه نفر دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
بنا بر روایات مردم بردین حاکمان خویشند ! تربیت اجتماعی ملتها هم برعهده حکومتهاست ! جناب ۱۴و۵۸
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
مردم هر سرزمینی شبیه حاکمانشان میشوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
چشم بصیرت امید منو کشته
تو کجایی بصیر ای امید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
و خلایق آنچه لایق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
بعله من متوجه هستم تا حدودی شما حق دارید ولی اینهم درست نیست که مردم از خودشون رفع تکلیف بکنن اون طرف که تکلیفش روشنه نمیشه درباره اش حرف زد ولی الان دوره ای هست که مردم خودشون هم خیلی مسائل رو تشخیص میدن حرف من این بود که مردم تودشونو به جهل نزنن و با این بهانه یا توجیه که گنده ها خوردن و بردن پس ما هم ...اونوقت میشه جنگل و این مملکت نابود میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
10
111
واقعااگه نمیتونیدجامعه روازنظرفرهنگی به ثبات برسونیدشرافت مندانه استعفابدید.مردم دیگه تحمل فشاراقتصادی فرهنگی سیاسی ....ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
احساس تکلیف کردن اونو چیکار کنند.
حسین اراکی جمالو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
احساس تکلیف کردنداگرنتوانندزبانی اقدام کنندکارهای فرهنگی بکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
رفراندوم !مسولان بی کفایت باید سرنوشت کشور رو به مردم بسپارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
شرافت مندانه!!!!!!واژه غریبیست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
اینا تا عزرائیل سراغشون نیاد استعفا نمیدن.
ساری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
16
66
آقا یکی بگه دلار و سکه امروز چنده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
ای بابا!! تو هم مارو کشتی با این دلار و سکه!! مگه تو دلار فروشی!!
ناشناس
|
Italy
|
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
26
129
اما در زمان شاه هرگز بی حجاب به با حجاب توهین نمی کرد و برعکس و هرگز با هم درگیر نمی شدند ، همه در کنار هم زندگی آرام ، توآم با احترام و مسالمت آمیزی داشتند، علت این درگیریها را باید در مسببین و بوجود آورنده این وضعیت واکاوی کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
زمان شاه حجاب ارزش بود حای بی حجاب ها به حجاب ها به عنوان افراد مومن احترام می‌گذاشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
الان هم شما حجاب رو بی ارزش کردین ! که به این روز افتاده تمام اصول اسلامی رو رها کردین ظاهر حجاب رو چسبیدین برای این که عوام ساده لوح رو دنبال خودتون بکشین ! نه از عدالت اسلامی خبری هست نه از قسط وعدل وبرابری و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
حجاب ارزش بود ساندیس؟ بی حجاب ارزش نبود؟ عجب...ه زیادی خوردی.
اهواز
| France |
۰۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
اره تو خیلی راس میکی معلوم بود مردم چرا اون روز انقلاب کردن اره تو خیلی راس میکی رابیلهود ؟؟ پس چرا الان امریکا بدن خودشو پاره میکنه فقط بی حجلابی کنه تو ایران ها توراست میکی خاب الود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
ببند متحجر....
ناشناس
| Italy |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
اهوازی ببند، حرف مفت مالیات نداره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
علت اصلی این درگیری‌ها حاکمان ما هستند که با تحریک مردم آنان را به جان یکدیگر می‌اندازند...!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
حرف بیخود و غیرمعتبر نزن
مثلا برگشت به زمان عقب چه دردی دوا میکنه؟ کشور اسلامی مردمه مذهبی و بی حجابی شدنی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
این حرف اگر به معنی دفاع از شاه باشه اشتباهه
ان زمان رسانه ها اینقدر فراگیر نبودند . شما امروز با استفاده از رسانه ها و اینترنت لحظه به لحظه می توانید تمام دنیا را رصد کنید و تاثیرات فرهنگی کشورها بر هم غیر قابل انکار است ولی آن زمان این مسائل به این شکل نبود
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
میدونی یه چیزی که خیلی واسم جالب بود چیه؟
اینه که زمان انقلاب 57 نه رسانه ی خیلی خاصی بود که تصویر یه دختر رو پخش کنه و با هزار تا فن و .... مردم رو فریب بده که های این دختر خوشگلو رژیم کشته. مردم درست و درمون از اخبار هم مطلع نبودن. حتی رادیو رو هم خیلی از مردم به خاطر کار و خرج زندگی نمیتونستن گوش کنن، اینا رو من از خودم نمیگم از کسایی که اون موفع بودن پرسیدم و میدونم که چقدر مشغول کار بودن، بعد شما به مردمی که خیلی وضعشون خوبه بیای بگی بیا انقلاب کن خیلی خیلی احتمالش کمه که بخواد اینکارو کنه. حالا از اخبار مطلع نبودن به چه معناست؟ یعنی خودشون با چشمای خودشون میدیدن و بعد مبارزه رو ادامه میدادن. خواهرانه میگم من یکی دست پلیس تفنگ جنگی ندیدم. زمان محمد رضا رفتن باحجاب دخترا به مدرسه ممنوع شده بود (اواخرش اگه اشتباه نکنم). اون از پدرش با قانون ممنوعیت حجاب و اینم از پسرش با همچین قانونی. عقل من یکی بهم میگه اون موقع هم این تنش بوده. البته خیلی مهمه که ادم تعصبی باشه یا بخواد حقیقتو متوجه بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
10
53
هم بی حجابها هم با حجابهای آمر معروف خیلی دریده ان هم خیلی دریده ان هم خیلی بددهن و فضولن دخترا و زنایی که ساده ان نه چادری و آمرن نه بی حجاب و سلیطه فقط خوبن متاسفانه تو استخدامها هم همیشه یا دولتیها چادری میگیرن یا شرکتها این دریده های مو رنگ شده رو دخترای صاف ساده رو که نه چادر میذارن و چادرشون تو حلق ملت میکنن نه بزک دوزک دارن و آرایش غلیظ و موهای رنگ شده شون و تو حلق ملت میکنن نمیگیرن اینه واقعیت جامعه ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
عالی گفتی . عالی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
دقیقا زدی به هدف. کل واقعیت جامعه ما همینه . یه مشت دریده چه چادری چه فکلی افتادن به جون هم اعصاب بقیه رو هم خورد میکنند.
حسین اراکی جمالو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
8
56
مقصر اصلی دراکثرمواردکسانی هستندکه نهی ازمنکرمی کنندوفلسفه واحکامش رانمی دانندبه قول استاد شهید مطهری(ره)کسیکه امرونهی میکندبایدجامعه شناسی وروان شناسی بداند،کاملا مشخصه که احتمال تاثیر نبوده پس خانم های چادری نبایدتذکرمی دادنداگراحتمال هم می دادندوقتی دیدندتاثیرنداردومقاومت می کنندنباید ادامه میدادندمرحوم آیت الله خمینی در رساله اش درباب نهی ازمنکرمی گویندچه بسیارنهی ازمنکرهاکه حرام وخلاف شرع است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
خیلی وقتا هم اونطرف مقصرن ولا دخترای این تیپی هم خیلی دریده ان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
آخه یدونه ازین نه به حجاب ها همسایه ی ماست قشنگ میشناسمش این خانم از خداشه یکی بهش گیر بده بعد جیغ جیغ راه بندازه یه بار بخاطر سگش کل کوچه رو دیوانه کرد
حسین اراکی جمالو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
خوب اگردخترخانمهامقاومت می کنندوگوش نمی دهندنبایدتحریک کردونبایدگفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
این گروه خشونت آفرین اصولا با علوم انسانی بیگانه هستن .
دو کلام جامعه شناسی نخوندن . اصلا با انسانیت مشکل دارن . اینا در ا لین فرصت باید برن بیمارستان بستری بشن .
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
7
65
اقلیت تندرو با مد کردن دعوای حجاب فقط دو هدف داره
یکی مشوش کردن اذهان مردم و سرگرم کردنشون به جهت عدم تامل و تفکر و چرا گفتن به وقایعی مثل اختلاس فولاد .... در واقع هر وقت تندروها بخوان چپاول عظیمی انجام بدن قبلش روی اموراتی مثل حجاب بلندگو به دست میگین که آب رو گل آلود کنن
دیگری کشاندن فرهنگ جامعه به طرف حجریت و جاهلیت یعنی بدون داشتن قانون شرعی و رسمی اقدام به اجباری کردن امری میشن که رعایت یا عدم رعایتش هیچ تاثیری بر بهبود اوضاع کشور نداره البته تو این موضوع بجز عده ای قلیل که سر سفره ش نشستن و معدود جاهلانی سمتشون نمیان
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
اقلیت حاکم
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
4
54
سلام. تا وقتی که مسئولین خود را به شتر دیدی ندیدی میزنند جور آن را مردم باید بکشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
مسئولین کلمه مناسبی برای این اشخاص نیست
بهتر است از واژه مقامات استفاده کنیم
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۳
ما قاضی نیستیم و از جزئیات بیخبر،ولی بعد از اینهمه مدت تازه فهمیدیم نتیجه سهل انگاری ها در مورد معرفی اسلام و جذب زنانمون و خیانت های اقتصادی مسئولین و از همه مهمتر بی تفاوتی ما مردم به این مسائل، چه نتیجه ای داره...حالا بعد از چهل سال ، بعد از کلی خون ریخته شده بهترین جوونامون،بعد از افزایش هزار برابری طلاب و روحانیون و مادحین و مساجد و هیئات، رسیدیم به اینجا که زمان شاه هم اینطور بود یا نه؟! احترام متقابل؟!کی مقابل کی؟همه مقصریم،ما ایرانی جمعات از مذهبی تا غیر مذهبی... همه جای کار میلنگه... همه جاش! من یکی ناموس مملکت ناف و سینه شو انداخته بیرون شوهرشم دستشو گرفته هر روز به خودم و هر کی باعثشه لعنت میکنم... حالا جون بکنن کل مملکت این وضعو ببینم کی میتونه جمع کنه...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
10
53
حمله ارزشی ها با برنامه ریزی صورت گرفته است . دنبال درست کردن یک داستان جدید هستند. این جمله متن گزارش بسیار قابل تامل است : "از ته دل آه و افسوس بکشیم که چه شد که وضعیت ایران به اینجا رسید." شرایط کنونی این وضع را به وجود آورده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
خواهش میکنم حقیقتو سانسور نکنی. چیزی که ما دیدیم برعکس بوده
آریو برزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
7
68
بین مردم تفرقه بنداز حکومت کن!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
قشر فضول بیسواد پاپتی رو وقتی میندازه جلو همین میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
آره ، اينها آموزش ديده انگليس هستند و سياستهاي اون رو در مملكت اجرا مي كنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
5
34
با چنگ و دندان این گره ها باز نمیشه هر دوطرف این دعواها باید با سعه صدر و گذشت بیشتر با مخالفان برخورد کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
یکی از منفیا کم بشه لطفا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
5
45
مردم ساده دل بازیچه دست قدرت !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
4
34
نباید بحث و جدل کرد حتی اگر حق با توباشد این حدیث نبوی است دقیقا
آذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
7
37
مشکل ازونجان ناشی میشه که هر طرفی فکر میکنه کار خودش درسته و طرف مقابلش بایستی باب میلش رفتار کنه این مشکل جوامع عقب مانده هست ولی جوامه پیشرفته معنی دموکراسی را درک کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
آره واقعا مثل صفویان که زورکی همه رو شیعه کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
آفرین مردم ما خیلی هاشون اصلا تحمل مخالف و حتی متفاوت با خود را ندارن میخوان یا همه مثل خودشون باشن یا نابود بشن منظورم به معترضان گرامی هم هست که امتحانشون را تابحال بدجور پس داده اند
اهواز
| France |
۰۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
خدا گفته ؟ شرف زنه به عفت حجابشه الان کسی که حجاب نداهر نه شرف داره نه حیا
آذربایجانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
جناب اهوازی خدا گفته ولی خب امر به معروف و نهی از منکر هم گفته شرایطی داره و جوری عنوان بشه طرف قانع بشه یا لااقل دودل بشه و به موضوع فکر کنه نه جبهه بگیره خدا گفته در دین هیچ اجباری هم نیست بایستی یاد بگیریم نظراتمونو تحمیل نکنیم هر دو طرف رو هم میگم
اهواز
| Netherlands |
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
عزیز!! حجاب اجباریه سوره اخزاب خوب بخون گفته فقط پدر و مادر و زنان و ....میتونی پیششون حجابتو در بیاری و لی مردها غریب نه مگه قرآن چی داره میگه پیامبر به زنان مومن میگوید باید حجاب بپوشند اگ حجاب واجب نیس چرا وقتی نماز میخونیم باید حجاب بپوشی
آذربایجانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
در ایه ای گفته در دین هیچ اجباری نیست اونو چجور میگید؟وقتی صدام کشتار میکرد ایاتی از قران ذکر میکرد ما نباید قران رو به خواست خود ترجمه کنیم
اهواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
جناب اذربایجان!! میشه اون ایه های که مکیدی نشانه اشو بدی کجای قران گفته توچه سوره ایه ردیف صفحه اس ماخوش حال میشم بدونیم
آذربایجانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
لااکراه فی الدین قطعا اگر قران را خوانده باشید خودتان ادرس ایه را پیدا خواهید کرد میخواهم ادرس ندهم تا خودتان قران را باز کنید قران خواندن همیشه برای همسایه خوب نیست ما هم بخونیم خوبه
آذربایجانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
ایه 256 سوره بقره جناب اهوازی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
6
35
زمان قدیم هم چادری بود وهم بی چادری اقتصاد درست شود کارها درست میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
اوائل انقلاب صحبت از اسلام ناب محمدی بود
یعنی اسلامی که خود خدا دستورش رو داده
اما در سال های اخیر ما شاهد اسلام سلیقه ای افراد خاص بوده ایم که از اسلام خدا فاصله بسیار زیادی دارد
و این مشکل اصلی است
ببینید مسلمانان در سرتاسر جهان با عقاید مختلف حضور دارند و همه همدیگر را تکذیب می کنند و خود را بر حق می دانند مثلا داعش هم نمادی از مسلمانان است که خود را بر حق می داند

اگر دستوارت خدا طبق روش خود خدا انجام شود همه چیز حل می شود
حجاب داشتن یا نداشتن را نباید صرفا با زور بلکه باید با تلاش فرهنگی و داشتن دلیل و عدله پیگیری کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
8
17
همه ما مقصریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
ببخشید آن زمان که عقلای این ملت تصمیم گرفتند مملکت را به یک مدینه فاضله دینی تبدیل کنند تا بعد تحویل امام عصر بدهند وبعد از چهل سال اینی شد که می بینید ما دوسال بیشتر نداشتیم پس لطف کن راجع به خودت حرف بزن همه را مقصر نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
31
9
از قدیم گفته اند نو که آمد به بازار کهنه شد دل آزار
گشت ارشاد دیگر کهنه شده بود و بی حجاب ها و هنجار شکن ها دوستش نداشتند.حالا قانون محرومیت های اجتماعی به خصوص محرومیت از خدمات اجتماعی برای بی حجاب ها و هنجارشکنان اجرا خواهد شد ببینیم و تعریف کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
میگن ولی این طرح هم انجام نمیشه الان که هرکی بخواد بی حجاب میره بانک و ...کارشم انجام میدن خود این خبر محرومیت تکذیب شد
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
34
6
کسی که اخلال در نظم عمومی و اقدام قمه و ضرب وشتم کند یااحراز محاربه بودنش ثابت شود اعدام حقش بوده است انشاالله در سایرین نیز اجرا شود
پاسخ ها
اهواز
| Netherlands |
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
احسنت حرف حساب جواب نداره محاربه باخدا ترساندن مردم قمه کشی دزی بی راه الاحق فقط اعدام دست نیرو امنیتی که این روزا درحقشون ظلم شده درد نکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
2
18
دشت بی فرهنگی ماهرزتموم علفاش خوب اگه خوب؛بداگه بد،مرده دلای ادماش
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
38
9
اگر برخورد نشود فردا دیگه خانوادها در آسایش نیستن حجاب نداری پس چرا گستاخانه به حجاب دیگران میپری در ایران زندگی میکنیم و تابع قوانین نیز باید باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
البته قانونی که باب میل تندروهایی مثل شما باشد نه هر قانونی! الان مگر داشتن وکیل جزء قانون نیست!؟ اما به معترضان زندانی اجازه انتخاب و داشتن وکیل نمی‌دهند!!
اهواز
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
پیامبر اکرم(ص)فرمود:

در آخر امت من، مردانی پیدا می شوند که زن هایشان همچون مردها بر روی زین ها سوار می شوند، در آن عصر بر فراز تشک ها سوار می شوند و تا در مساجد می روند، زنانشان در عین لباس پوشیدن لخت و عور هستد و بر سرشان چیزی همانند کوهان اشتران لاغر است، انها عطر بهشت را نمی شنوند، آنها را لعنت کنید که انها از رحمت خدا به دور هستند. (روزگار رهایی، ترجمه یوم الخلاص، ج2، ص753، ح1102)
اهواز
|
Netherlands
|
۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
57
10
خانم های که ارزش خودشون نمیدون ولشون کنید وقتی ازکسی موبایلشو میخای میکه شخصیه وقتی مسواک کسی بخای میکه شخصیه ولی زن های بی حجاب خودشون شخصی نمبینن ؟ انشالله روزی خواهد رسید اتش زدن موهای باز با فندگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
خاک بر سر نفهمت کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
از امثال شما اسیدپاشی و به آتش کشیدن دیگران بعید نیست،رویداد چرا تهدیدات این جاهلان را منتشر میکنی!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
واقعا اهواز اینا رو از رو اعتقادت میگی یا فقط اومدی اینجا دعوا راه بندازی به نظرم دومی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
خاک برسرت منحرف منحوس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
مثبت اشتباهی شاید دلیل عشق و علاقه دخترای اهوازی به ازدواج با مردای غیراهوازی همین باشه یه چشمه اش گیر ما افتاده بدبختمون کرده نکنید اینکار و طرف غلطهایی میکنه تو شهر ما که تو اهواز عمرا نمیکرد
اهواز
| France |
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
شما همه تون بی سواد هستین همه تون حرف های اصل ول گردین چسبید به اون فند گ زدن معلوم الحال هستین ؟ چه خبره شما وسایل شخصی رو ندیدین من گفتم مسواک .موبایل شخصی . ولی بدن موهای زن باید فقط جلو شوهرش فامیا درجه یک باشه نه عمومی نه ماهر هرکس شما اکه دوس دارین نوامیسون عمومی کنید والله زن باید ابراربدنشو فقط برا شوهرش (هی لباس ون اله وهو لباسون اله )
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
اهوازي عزيز، شما اگر عرضه داريد حقتون رو از آب و نفت و هواي پر از گرد و غبار و .... بگيريد . لازم نيست براي ديگران نسخه بپيچيد.
اهواز
| Belgium |
۰۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
اهوازیا بی عرضه نیستن! اونی که نو اب نمک اهوازیا رومیخوره ناشکره نادان احمق ابله مثل تو ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
آتش خاصیتش سوزاندنه براش فرق نمی کنه موی باز باشه یا ریش پر از شپش همه چی رو باهم می سوزونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
۷:۲۷
تو و امثالت تجزیه طلبید و مشخصه اهل کجایید با نظر کاربر اهوازی در مورد حجاب مخالفم اما از اون بیشتر با تو و امثالت حالا مثلا شما که از دختراتونم تروریست ساختید با قرص ضدبارداری و یه من آرایش خیلی حقتون و گرفتید فقط گزارش لوموند فرانسه از قرصهای ضد بارداری از مقر پ ک ک گویای همه چیزه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
5
4
من واقعا ازنظرات اراکی لذت می برم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
11
15
اینهایی که میگویند پوشش شخصی نیست کافیست عمل متقابل نشان دهید و به پوشش خودشون گیر بدید خودشان از همان بتوچه که بهش گیر میدن استفاده میکنن و کلی داد و فریاد راه میندازن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
بله شما واقعا راست میگی،تو این دوره به لباس هر کسی گیر بدی داد و فریاد راه میندازه و اینهم خیلی طبیعی هست...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
23
9
به اون مدل پوشش نمیگن حجاب اجباری حجاب یعنی فقط گردی صورت مشخص باشه و دستها تا مچ اینا که با این وضعیت میان تو خیابون حیا و غیرت و از جوانهای ما می گیرند و امروز با انداختن روسری تو خیابون خودشونو نشون میدن فردا کارهای دیگری می کند وقتی به خیابون میای و تو جامعه حضور پیدا می کنی باید ببینیم عرف جامعه چیه این نوع هرزگی و پوشش باعث میشه که بنیان خانواده به هم بریزه لطفاً کمی عقلانی به این قضیه نگاه کنیدنه احساساتی چرا باید انسان خودشو انقدر بی ارزش کنه که برای لذت بردن یک سری آدمی که فقط به فکر شهوت رانی هستن خودشو به نمایش بگذاره
پاسخ ها
اهواز
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
پیامبر اکرم(ص) به حولاء که یکی از زنان مسلمین بود اینگونه توصیه فرمود:

«یَا حَوْلَاءُ مَنْ کَانَتْ مِنْکُنَّ تُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الْآخِرِ لَا تَجْعَلُ زِینَتَهَا لِغَیْرِ زَوْجِهَا وَ لَا تُبْدِی خِمَارَهَا وَ مِعْصَمَهَا وَ أَیُّمَا امْرَأَةٍ جَعَلَتْ شَیْئاً مِنْ ذَلِکَ لِغَیْرِ زَوْجِهَا فَقَدْ أَفْسَدَتْ دِینَهَا وَ أَسْخَطَتْ رَبَّهَا عَلَیْهَا»؛

«ای حولاء! هر زنی که به خداوند سبحان و روز قیامت، ایمان دارد، زینتش را برای غیر شوهرش، آشکار نمی کند و هم چنین موی سر و مچ خود را نمایان نمی سازد و هر زنی که این کارها را برای غیر شوهرش انجام دهد، دین خود را فاسد کرده و خداوند را نسبت به خود خشمگین کرده است.» (مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، ج14، ص244)
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
21
13
ما که حمله و خشونت رو صرفااا از طرف بی حجابها دیدیم نویسنده مقاله به نظر کاملا جانب دارانه نوشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
بعضی از بیحجابها از عمد جلوی تیپهایی که میدونن فشار میخورن رژه میرن یا در مکان‌هایی که میدونن بالاخره ۴ نفر تذکر میدن میرن گوشی بدست منتظرن یکی بهشون گیر بده بعد اینا الم شنگه را بندازن و فحش و فضیحت آخرشم فیلمشو بفرستن اونور .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
15
13
الان کی داره حمله میکنه؟کی داره جیغ جیغ را میندازه؟این افراد مثلا آزادیخواه،چادریا مشخصه فقط تذکر دادن، افراد بی حجاب بخاطر ی تذکر بهشون پریدن،این افراد به اصطلاح آزادی خواه فقط منتظرن یه چادری ببینن تا بهش بپرن و فوش ناموصی بدن تو کوچه و خیابون هزارتا نمونش هست،اینطوری مثلا میخوان ب عقاید احترام بذارن؟!تا یه کامنت ارزشی میبینن اصلا نمیخونن چیه و چی‌ گفته فقط فوش خواهر مادر میدن بهش و به حجاب و اعتقاداتش توهین میکنن!جالبه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
خب دخترای اون تیپی که کلا سلیطه ان ولی بهتر بود اون خانوما هم بهشون تذکر نمیدادن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
28
8
حالا همه متوجه شدند زنان بی حجابی که عفت وحیا ندارند ،احمق بی‌شعور هم هستند وچیزی برای ازدست دادن ندارند،بی شخصیت ونادان هستند وفقط قانون ونیروی انتظامی باید بااین زنان فاسد برخورد جدی کنند تا دیگر درجامعه شاهد چنین زنان درنده ی بی حیا نباشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
تا حالا قدرت پشت با حجابها بود و اونا هرجوري كه ميخواستند با مردم رفتار مي كردند، اما الان كه اوضاع به هم ريخته، مردم جوابشان را مي دهند.
Nima
|
Canada
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
4
25
حکومت به زور می خواهد حجاب را تحمیل کند عمده بخش مدرن ایرانیان، تحصیل کردگان، ایرانیان خارج از کشور که اکثرا نخبگان ایرانی هستند، شخصیت های بین المللی، بسیاری هنرمندان، ورزشکارانی که طراز جهانی دارند.

انتخاب پوشش را حقی بشری می دانند و مخالف حجاب اجباری هستند.

مساله حجاب اجباری بلید تمام شود و متشرعین یاد بگیرند به انتخاب های انسان ها احترام بگذارند.
پاسخ ها
اهواز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
نیما !! تو درک فهمت همینه ته اسفالتی نمیشه هم کاری کرد قانعت کرد چون ! وقتی میکم هنوز دهنت بوشیر مهدکودکی میده همینه حجاب خدا گفته نه بشریت ؟ پس چرا وقتی خانم نمازمیخونه چادر سرش میکنه بازیکنان ورزشی هنرمندان بیشترشون اصلان بلدنیستن خودشون بشورن وقتی میرن دسشوی ؟اللن زبونشون سه متری باز شده ؟ زن وظیفه اش حجاب داشته باشه این و خدا گفته زن مسلمن باید حجاب کامل داشته باشه فهمیید کسی که به حجاب اعتقادی نداره اون که از وقتی به دنیا امده اصلان بالا سرش نه پدری بوده نه برادر وقتی شوهرکرده مردی بالا سرش نبود که بهش بکه حجابت درس کنم من عیرت دارم ؟ اینها همشووون ول گرد امریکایی ها هستن خود دانی تو باحجابی یا بی حجابی منظورم خونوادت !!!! کدومش
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
15
9
واقعا در این فیلم فقط گستاخی و بی شعوری افراد بی حجاب پیداست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
پناه بر خدا که با یک ویدیو کات شده در مورد مردم قضاوت می کنید
مسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
1
16
بابا این همه کشور، آخه چرا تو این خراب شده به دنیا اومدیم
دنیا ایران و ایرانی رو مضحکه و مسخره میکنه
باعث ننگیم
کشورهای دیگه واسه آینده و پیشرفت و سفره به کره ماه برنامه ریزی میکنن، روز به روز بر آسایش مردمشون اضافه میکنن، ملتشون به کشور و حاکمانشون افتخار میکنن و حاکمان به داشتن چنین ملتی افتخار میکنن
اونوقت تو این طویله و سگدونی چیزی جز بی آبرویی و پس رفت نمی‌بینیم
بی حجاب چادر و روسری و شلوار فرد محجبه رو تو مترو از تنش درمیاره، محجبه موی بی حجاب رو میکشه
شورشی پلیس رو میزنه میکشه، پلیس یه ساچمه میزنه بی گناه و با گناه و تر و خشک رو باهم میسوزونه
دانشجو سر کلاس نمیره
مغز و نخبه و توانا مهاجرت میکنه و میره آمریکا و کانادا و ... رو مترقی تر میکنه و بیسواد و به درد نخور میمونه اینجا و این ویرانه رو ویران تر میکنه.
عجب سرنوشتی داشتیم
اهواز
|
Netherlands
|
۰۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
12
5
خدا بیشترین ناگید رو برا زنا گفته چون بهشت زیرپای مادران مقام زن بالاتر مرد برا زن خوستکاری میره مرد برا زن نوکری میکنه مرد با زن هزینه میکنه خدا کرامت بیشتر به زنها داده تا مردها ؟ زن باید عقت کرامت حیا حجاب خودشو بدونه نه اینکه مثل بیشتر بازیکنان وزشی و هنری ولکرد مثل شوهرش باشه به چا ابنکه بچه بزرگ نه میره سک میخره برا تمیز کردن کاسه وکوزه هاش البته این جور زنها مرد بالاسرش نیس ؟ والله ولگرد کاسه لیس نمیشد ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
1
8
خدایا ملت مضلوم مارو دارن نابود میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
2
10
طوری نکنید که طوری بشود که طوری شمارابکنندکه باهم نزاع نکنیدواینطورمثل سگ و گربه به هم نپریداگراینطوربودکه شمادوطرف راچنان می کردند که اینطورنزاع واختلاف نکنید انطورآرام میشدیدکه اینطورنمی کردیدووحدت کلمه راان طورحفظ میکردید
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
20
8
بی حجابان وحشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۲
7
5
برا ی زنان کشورم متاسفم ک اینگونه دهن درگی میکنن عزیزی ک فکر می‌کنی باکلاسی و بافرهنگ و ب روز هستی روسری از سرت گرفتی خب تو که باکلاسی با چادری های بی کلاس فحش نده دیگه چرا همش این بی حجاب های باکلاس فحش میدن چادری ها فقط نگاه میکنم? چون باحیا هستن! چرا اینگونه وحشیانه رفتار می‌کنی خانمی ب شما تذکر داده خب اونم عقاید خودش و داره بابا خجالت بکشین
بنظر من زنی که خودش برای شخصیت خودش ارزش قایل نیس بزار شکار مردان هوسران باشه بزار به چشم یه تیکه بهش نگاه کنند چون لیاقتش همینه

زنیکه از حجاب اسلامی وفاطمی. به اینجا برسه باتذکر دادند اصلاح نمیشه چون از ریشه خرابه تنها روسری نیست که اون خودش در همه حال آزاد می‌دونه چون نمیدونه زن باحجابش چه ارزشی پیش همین مردانی که میگن زن زندگی آزادی دنبال دخترای با حیا می‌گردند برا زندگی
برخی از زنان و دختران خودشون زدن بخواب
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
12
7
فحش و حمله اون زن بی حجاب آزادی خواه رو ندیدید .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
5
7
بايد انسانها به درجه اي از عقلانيت برسند كه بفهمند حجاب زينت وافتخار وجز فطرت انسانهاست
امروز بيش از هرزمان ديگري بايد به فلسفه حجاب پرداخت
مرضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
4
9
خوب چرا در خصوص حجاب رفراندم نمیزارن، تا بفهمیم چند درصد موافق هستند و مخالف.
اگر میزان رای مردم باشه باید به رای مردم احترام گذاشته بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
9
4
برخي ها با تحت تاثير قرارگرفتن افكار غربي خيال ميكنند حجاب رفراندوميه
مگه دين خدا با رفراندوم تصويب شده كه با رفراندوم برداشته بشه؟
تشريع خدا محدود بزمان نيست. ويه روزي عقل ها ي سالم ميفهمند فلسفه وزيبايي هاي دين رو
حجاب هم جز دين وفطرت انسان هستش ومجدو بزمان نيست .
حتي دربهشت هم حجاب وعفاف هست
فطره الله التي فطر الناس عليها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
این نظر شماست که میگی دین خدا.
قوانین باید بر حسب زمان و نیاز جامعه تغییر کنه، شما وسایل خونت برای 50 سال پیش رو نمیتونی استفاده کنی داری در مورد قوانین 1400 سال پیش صحبت میکنی
شما نمیتونی ی کار بد مثل دزدی رو با حدود حجاب که اسلام تعیین کرده مقایسه کنی، دزدی از نظر تمام مردم دنیا کار زشتی هست و هیچ کس تایید نمیکنه.
این نظر شماست که فک میکنی حجاب دقیقا همون چیزی هست که اسلام تعیین کرده، یعنی گردی صورت و مچ دست فقط، وگرنه میشه بدون روسری گذاشتن هم با حجاب بود
mahdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷
1
4
خاک برسر هر دو طرف این کار و تکنیک انگلیس و مافیای پشت پرده اس اختلاف بنداز و حکومت کن حالا هی تو بگو داعشی هی اون بگه جیره خور خاک برسر جفتتون و خاک برسر رویداد 24 و مدیر سایتش که عامدانه سمت دشمن رو می گیرند
پاسخ ها
مهلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
یه نفرم حرف دل منو زد کاش یه روزی مردممون به این آگاهی برسن قبل اینکه خیلی دیر بشه
ناشناس
|
Austria
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
5
8
مرده شور ان ریختتو ببرن عین زنهای داعشی هستید.
درد اون خانم بر فرق سر شما!
مرضیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
1
8
43 سال حکومت دست همین ها هست، 12 سال تو مدرسه در مورد حجاب دارن حرف میزنن، تمام تلویزیون و رادیو و فضای شهری همه و همه تبلیغ حجاب، واقعا این امر به معروفها فک میکنن با ی جمله میتونن یکی رو مثل خودشون کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
7
5
حجاب علاوه بر شرعی وقرانی بودن
عقلی هم هست
عفت .پاکدامنی.حفظ کرامت زن و مرد .عزت وزینت ظاهری و معنوی که مورد تایید شرع وعقله

کارهای دنیای غرب جاهلیت مدرن ونوین هستش
وان شاالله با ظهوراقا
بساط گناه و جاهلیت مدرن دنیا جمع میشه
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
3
5
واقعیت اینه که هم اون چادریه و هم اون بی حجابه جفتشون هم دارن فیلم بازی میکنن تا نفرت مردم رو نسبت به حجاب و اسلام زیاد کنن.
علت اینکه اون خانم چادری در این فیلم پوشیه زده و یا ماسک روی صورتش هست برای اینه که شناسایی نشن.
وگرنه جفت اینا دارن از یه جا تغذیه میشن و فیلمشون رو برای منو تو میفرستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
0
6
بی حجابی با بی حیایی خیلی فرق می‌کنه اکثر زنهای خارجی بی حجابند ولی بی حیا نیستند چون خانواده دارند.راستی عروسی خارجی ها رو دیدین ساده تو کلیسا برگزار میشه ولی عروسی ایرانی ها طوریه که وقتی وارد تالار میشی باید بپرسی عروس کیه بعد هم که شو لباس دارند و تویک شب چند نوع لباس مجلسی عوض می کنند و فلان آرایشگاه میرندو جالبه همین افراد از گرانی شکایت می کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
4
4
حجاب مبین شخصیت ونشان دهنده کمال والا انسان هستش
اگر نگاهی به اسوه های زنان در ادیان مختلف بیندازیم میبینیم آنها محجبه بودن .
هم کمالات معنوی وهم کمالات ظاهری
.چون برا انسانهای با کمالات باطن وظاهر از هم جدانیستن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
7
11
خدایا در آخرالزمان ماراازدست‌کسانی که میخواهند حجاب رو ازما بگیرند و فرهنگ برهنگی وبرهنگی‌فرهنگی‌ دنیای غرب رو به ماتحمیل کنند محفوظ بدار

مرگ برامریکا
مرگ برانگلیس
محمدحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
8
9
مرگ بر بی حجاب
آرتین پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
6
10
لعنت به هرچه بی حجاب بی حیا،حجاب قبل از اسلام هم در ایران باستان رواج داشته ودرتمام ادیان حجاب وجود داره که اسلام یکی ازآنهاست
نسرین امیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
2
4
باسلام بله جایی که سالها کارشده برای بی حیایی دختران سزمین ام وکوتاهی وسکوت افراد با ایمان وبا حجاب وحمایت مسئولان از بی حیایی خوب این حوری میشه … شدن افراد … وبی هویت ایران وایرانی حجاب دوست داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
1
5
هرچی که دین میگه قطعا عقل سلیم هم همون رومیگه
دین و عقل هردو سعادت دنیا و آخرت انسان رو می‌خوان
حجاب هم بخشی ازحکم دین و عقل هستش
قطعا انسان دیندار وعاقل وسعادتمند خواستارحجاب وپوشش وعفت هستش
حجاب ظاهر و حجاب باطن وتقوا وپرهیزکاری.
باید عقلهاکامل بشه تا معنی دین وفطرت رو بفهمیم.
انسان عاقل و دیندار وباتقوارو هم عرشیان وهم فرشیان دوست دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
1
7
این که خوبه
یه شب تو مترو به یه خانم محجبه یه پسر فحش ناموسی داد و همه خانمها بهش هرزه گفتن
واقعا متاسفم
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
2
3
براچی میزنید اون تذکر داد تو یا گوش میدی یا نمیدی جفتک پروندنت چیه دیگه همش وحشی بازی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
0
5
آقای مسعولیکه هر از چند گاهی بر میداری لایحه حجاب میدی چشمتو باز کن نباید ۶۰ ،،۷۰،،درصد جامعه رو نادیده گرفت ،، که اینجوری با پرخاش خودشونو نشون بدن ....یه زن محجبه محترمه یه زن بی حجاب هم محترم ....کسی حق دخالت در امور دیگری نداره ....چهل سال مملکت از همه جاش تبلیغات اسلامی بیرون میاد ..به نظر شما چرا باید اینجور میشد ...آقایون خانما هر جا که اجبار بیاد کنارش ریا هم میاد و ریا افت هر جامعه ای هست ...متاسفانه در قشر مذهبی از قوه تفکر و عقل به ندرت استفاده میشه و این همون چیزیه که سالها به وسیله ی اون ضربات زیادی به اسلام خورده ،،،نگاه کنید ببینیع سر چشمه اینا که میگم چیه ،،دانش، القاعده،،،افراط گرایی،،،
نیکا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
5
8
به اسم دین و اسلام چه بلاها سر ملت نیاوردید. هیز و هرزه شماهایید نه مردان و زنان پاک و خوش طینت وطنم. شما از ما نیستید.
کردستان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
2
3
اینهای که به قول خودشان معترض بودن خخخخ چرا همش دنبال بی عفت کردن زنان جامعه بودن و حرفی از گرانی نزدن ومشکلات جامعه را چرا به حاشیه که بی حجاب کردن زنان بود گشاندن خاک برسرشان قاتل وجانی بودن و سربازاهای مضللوم را دست خالی شهید کردن خدا نیامرزتشان که به درک واصل شدن البته از مسولین هم کله مندیم چرا سربازان را دست خالی و بدون صلاح جنکی به داخل این وحشیهای گرگ صفت فرستادن چرا خودشان بدون صلاح نرفتن بجنگن با اینها که از شبکهای معاند یاد گرفته بودن بگن زن زندگی ازادی البته ازادی که چه عرض کنم ...و برهنکی منظورشان بود خخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷
1
2
چرا من انقدر با این تفکر عناد دارم؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
8
13
حجاب یعنی افتخار
حجاب یعنی اقتدار
حجاب یعنی شخصیت
حجاب یعنی کرامت
حجاب یعنی حفظ کرامت خانواده
حجاب یعنی عفت
حجاب یعنی سربلندی
حجاب یعنی حفظ ارزش
حجاب یعنی بقا جامعه واخلاق
حجاب یعنی عزت
حجاب یعنی مهر وعفت
فاطی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
7
5
حجاب اختیاریست مذهبی ها آهای اهوازی زرزرو تو مارو بهشت نبر به زور
ايراني ، درود بر اسلام و وطنم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
3
3
بي حجابي و بد حجابي نه نشانه عقل و دانايي و نه نشانه آزادي است و نه مفيد براي زندگي ، سلامت و سعادت انسان هاست پس نشانه عقل ، درك و شعور نيست نشانه آزادي و مفيد هم نيست چون به طرق مختلف سبب آسيب به افراد و جامعه مي شود حجاب خواسته نظام و حكومت ايران نيست حكم ، الزام و خواسته خدا و اسلام
است كه بايد به حد لازم و مكفي رعايت شود تا سبب هيچ گونه آسيب و آفتي در جامعه نگردد پس الزام خداوندي است در جهت خير ، نفع ، سلامت ، مصلحت و سعادت انسان ها و جوامع كه اگر در ايران نيز پايبندي به آن توصيه ، تاكيد و الزام مي شود در راستاي الزام الهي است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
3
2
ویدیو از جایی شروع شده که خانم بدون روسری به خانم چادری حمله کنه .

آیا این شروع دلیل خاصی داشته ؟ یا قبل از ماجرا اتفاق دیگری افتاده ؟ یا اینکه شخص چادری باعث تحریک طرف مقابل شده ؟ یا اینکه شخص بدون روسری به حقوق دیگران احترام نگذاشته ....

با یک ویدیو نمی شود قضاوت کرد . هزاران هزار مسئله نادیده دارد ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
3
4
مشکل اینه که طرف فکر می‌کنه الان همچی تو غرب گل بلبل مشکل اینکه الان زن ها تو غرب لخت هستن آسایش دارن تو غرب زنش بابت چند دلار اجاره میده مخوان به اونجا برسن
مبینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
3
3
خیلی عذر میخوام اما دارید چرند میگید
اون خانم های محجبه از دوستان ما هستن
اون روز اصلا امر به معروف نشد
اون خانما شروع کردن به فحاشی بعدم درگیری شد
حتی یه خانم کم حجاب هم به طرف داری از خانم های محجبه کتک خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
دروغگویی که حناق نمیاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
1
3
درسته نظر هرکی درمورد حجاب متفاوت ولی دلیل نمیشه به خاطر آزادی چادر یارو رو از سرش در بیارم عقده اون به چادر سرش عقیده تو هم شاید شعار زن زندگی آزادی باشه به خدا قسم درسته من عقیده ای به یوسری ندارم ولی به عقاید و پوشش همه احترام میزارم این قدر از این جرو بحث ها توی ایران نمی دونی این مملکت آخرش می خواد به کجا برسه بابا یکم وضعیت اقتصادی مملکت هل شه رهبر تو خوابه نازه به خدا اگه این مملکت آینده شغلی خوب داشته باشه و به مردم رسیدگی کنن و آزادی دل بخواهی باشه هیچ وقت یه بچه ایرانی به سرش نمی زنه بره خارج بیشتر تمامی ایرانی ها عقده دارم وسلام
بی غم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
2
2
هرکس هرجور دوست داره بگرده به هیچ کس ربطی ندارد نوشته اینه روزبه‌روز بترمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
5
5
زن، زندگی، بی صاحابی
این زنهای بی حجاب خیلی هار و وحشی شدن دیدم که میگم خیلی عفریته ان مظلوم نمایی میکنن بعضیهاشون عمدا دنبال دعوا درست کردن هستن تا زنان چادری و محجبه و باشخصیت رو عصبانی کنن و اونها رو بد جلوه بدن از این سیاه بازیها من به شخصه دیدم اینها رو باید ادب کرد. حالا خانم محجبه یه تذکر هم داد فروع دین رو به جا آورده خیرشون رو میخواد چرا اینها مثل سگ هار پاچه میگیرن طرف میگه نون ندارم بخورم حجابم برداشتم تف به شرف نداشته ات چرا همه چیز رو قاطی میکنی و تو روی خدا میایستی بده به حالتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
شما به شوهرت میگی صاحاب یا ارباب ؟
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
4
2
جمع کنید بساطتونو. حجاب حجاب میزنید.بروید دزدای که میلیارد میلیارد پول دارن از کشور خارج میکنن نصیت کنید.خانمهای با حجابی هم هستید به حرف ها شما گوش میدن.بروید تا کیسه بیت المال از این خالی تر نکردن
آیینه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
5
2
زن عفت افتخار ... کاربری که میگید اختلاس و .. و دزدان رو بگیرید نگران نباشید اونها هم درحال دستیگرین ان شاءالله اما چرا هرچی میشه و هر وقت به بحث حجاب میرسیم یاد دزد و اختلاس گرا میفتی ؟؟؟ خوب حجابم یکی از دغدغه های مردم این کشوره زنان ما حیا و عفت رو دوست دارند !! بعدم یه سوال یعنی اگه کسی اومد با وحشی گری کتک ت زد یا رکیک ترین فحش هارو داد بازم میگید ول کنید این کارارو برید به اختلاس گرا برسید ؟؟! امیدوارم در عمل هم خودتون اینجوری باشید !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
فقر مستحبی نیست. بزرگترین واجبیست که ایمان را نابود می کند. منشا طلاق، ازدواج نکردن، خودکشی و درگیری و تباهی های بی پایان است. حداقل اعتقادات خودتان را درست می خواندید.
رهگذر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
7
4
حجاب قانون خداست ! آیه ۵۹ سوره احزاب رو بخونید ۳۰ و ۳۱ سوره نور رو بخونید ...
هرچیزی جای خودش !
اسماعیل.احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
6
4
لعنت.خدا.بر.ادم.بی.حجاب.وبی.بندبار.اینها.از.ریشه.خرابن.ایرانی.اصیل.هیچ.وقت.اینجور...ی....نیست....کیثف.شوهرشون...هم.یک.مشت.بی.غیرت.و.اززن.بدترن....جانم.فدای.اسلام.وایران....پایدار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
باحجاب بی بندوبار قسمت شما باد تا بفهمید عفت به اون یه تیکه ادا نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
0
3
به من ربطی نداره اونا حجاب دارن به اونا ربط نداره بی حجاب هستند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
3
3
شما که میگید مردم باید تابع قوانین باشن
خب شما هم باید تابع قوانین زمان شاه می بودید تا چهل سال بدبختی نکشیم
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
2
0
یه موضع ظاهرا دلسوزانه نه سیخ بسوزه نه کباب بگیرید و تمام! باید به حجاب احترام گذاشته بشه. بی حجاب اگه نمیخواد بی قانونی کنه اون یه تیکه شال و چرا برمی‌داره؟ ! ظاهرا یا خیلی کودن هستید یا دقیقا دشمن!
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
2
0
عزیزان کسی که به قانون الهی وحجاب بی توجهی میکنه به اندازه خودش باید قانونا باهاش برخورد بشه و رفتارش کمتر از اختلاسگر ودزد نیست دولت باید با هردو گروه به عدالت برخورد کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
5
2
در دین اجباری نیست
بهار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۹
1
1
ب مولا دنیا خراب شده ترو قرآن بیایین اینا رو جمع کنین حداقل اگ میخوان بی حجاب باشن
اوکی مشکلی نیس ولی لطفا وحشی بازی در نیارین دیگه شخصیت هرچی زنه آوردن پایین
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
0
1
روزگاری رضاخان با زور چادر شب از سر مادران ما برمیداشت . سر میدادند چادر نمیدادند الان به زور یه روسری نمیشه سر این دختران و زنان انداخت
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
0
2
حیا حیا حیا
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
0
3
اگر برهنگی نشونه بروز بودن و تمدنه، حیوانات از همه بروز تر و متمدن تر هستن!
نداشتن سواد رسانه ای مقام انسان و شان اجتماعی اون رو به سطح حیوانیت تنزل داده و یه عده به بهانه مخالفت با حاکمیت خودشون رو قانع میکنن
اما در واقع اینکار مثل اینه که برای اعتراض به خودت آسیب بزنی یا خودکشی کنی
اسماعیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
0
1
کاملا واضح است یه عده از درون خود دولت مروج بیحیایی و بیحجابی هستند چون هیچ گونه عکس العمل و اقدامی رو نمیبینیم . لااقل دولت میتونه که ادارات و بانکها و مراکز خرید و ... رو کنترل کنه که ولی عزمی نیست و هر روز بیحجابی مثل قارچ رشد میکنه
مهمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
1
1
به نظر میرسه لشکر بیحجابها از برخی از عبارات به کار گرفته شده از طرف برخی بزرگان سوء استفاده نموده اند . عباراتی همچون اینکه همه بیحجابها دختران ما هستند به نظر میرسه اشتباه بود . چون این جمله از روی عطوفت اسلامی و مهربانی بیان شده و نتیجه خوبی نداده است . ما باید قوانین اسلام را آنطور که هست و دستور رسیده بیان کنیم . باید امر به معروف و نهی از منکر داشته باشیم باید تولی و تبری داشته باشیم . حتی احادیثی دیدم که ما حق نداریم به روی گناه کاران خنده وو تبسم کنیم . گناه کار باید سرزنش شود باید مورد بیتوجهی واقع شود تا عبرت باشد برای دیگران نه اینکه اسلام را فدای برخی سیاستها بکنیم .
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۹
1
1
اگر نمیتونید جامعه رو به روال طبیعی برگردونید بر اساس قانون و دین کشورمون که اسلامه،غلط می‌کنید جز مسئولین مملکت هستید،ما خواستار جامعه اسلامی هستیم سریع تر رسیدگی کنید
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
0
1
چرا کسی نیست به این وضعیت بد حجابی رسیدگی کنه باباجان نسل بعدی کلا داره به این وضعیت عادت میکنه گناه داره یواش یواش عادی سازی میشه چرا نمیفهمید خیلی ها دیگه از بیحجابی و بد حجابی گذرانده اند دارند ناف رو حتی بیرون میگذارند خجالت هم خوب چیزیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
1
0
عجب!
حالا شد حجاب اجباری؟!!
چطور مهریه و ... قانونیه ولی بحث حجاب میشه اسمش میشه اجباری ؟!!

با این الفاظتون با مردم بازی نکنید.
چوبش رو میخوریدا
نظرات شما
پیشخوان